• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Jag håller med er det är det man oroar sig över! Att de ska känna sig bortstötta för den lilla bebisen. Tyckte det var himla jobbigt första dagarna jag kom hem men försöker att inte tänka så nu. Och verkligen passa på att få lite egentid med den stora när bebis sover osv. Man blir ju också låst när man ammar vilket är ganska mycket såhär i början med.. Jag har fortfarande skuldkänslor för att han inte får lika mycket uppmärksamhet nu och det känns som att han har börjat trotsa för att få det och det känns så himla jobbigt

• AAEV

Vi har knappt 13 mån mellan våra första och det är tufft, jättetufft i början! Vi var väldigt noga med egentid med storebror direkt när lillasyster kom- allt ifrån att få gå till affären själv med en förälder, vi bakade, badade och busade. Små saker egentligen men jag tror det är otroligt viktigt att syskonet får mkt plats!

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-05 18:30:37 följande:
    Oj oj vad det händer grejer här! Man lämnar er ensamma i en dag och helt plötsligt så kommer det ungar överallt! Förvånad Spännande! Jag har bf imorgon men inga känningar alls... Ang igångsättningen som vi diskuterade så blir det antagligen så att jag får gå en vecka till för att se om det startar själv, annars sätts jag igång nästa vecka. Så senast nästa vecka kommer lillen
    Bara en vecka kvar då skönt :). Själv kanske man har 4 v :P.

Jag känner likadant när jag lämnat datan över dagen så kommer man hem å läser om en massa bebisar som ploppat ut eller håller på ;).

Känns som att jag har minst förvärkar på hela sidan ingen slempropp inget vatten som sipprar...har inte märkt av någon mjölk från brösten heller men det kommer väl igång när barnet är fött? :)
  • mittlivsomjosefine

Hej allihopa!

Här har ni en trogen läsare som varit med sen starten, men tyvärr inte varit delaktig i skriveriet. Hoppas jag får vara med lite ändå? :)

Jag och sambon väntar vårt första barn som är beräknat till den 19 juni, vi (som alla er andra) längtar halvt ihjäl oss.
    Varje dag nu slår det mig att det här är på riktigt, att det snart är det datum då vi kommer få träffa våran bebis. Den kommer komma ut liksom :)

Funderingar över förlossningen kommer mer och mer. Hur kommer jag hantera att det gör ont? Kommer jag må illa (hatar att kräkas, har som tur är klarat mig från det hela graviditeten!)?
    Ett annat "bekymmer" är att min barnmorska tror att bebisen är ganska stor eftersom mitt sf mått har legat på övre kurvan under hela graviditeten. Undrar just vad hon menar med stor, 5 kilos klump?
    Med tanke på bebisens förmodade storlek hoppas jag att det tänker sätta igång snart. Men den får gärna passa på när sambon är hemma. Han kör lastbil så när han jobbar åker han iväg och är borta i 12 timmar ungefär. Han åker till städer som ligger ca 30 mil härifrån så det är ju inte att bara komma hem heller direkt. 

Det här med sf-mått, måste ett stort sf-mått innebära en stor bebis egentligen?

Lycka till allihopa med allt som är pågång! :)               

• Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-06-05 23:36:58 följande:
    Bumman: Jag känner inget heller 8 dagar till BF
    Man har ju sina småkrämpor som foglossning, tryck neråt å ibland känns det obehagligt när bebisen bökar runt för mycket i magen osv...å mätt e man å tung å konstant kissnödig :P. Att sova är extremt obekvämt å man springer på toa 1 gång/ timme...som de flesta antar jag...

Men just tecken på att det skulle vara på G det är just det man inte känner av.
    Jag har 12 dgr kvar til BF och min BM bokade in ett besök dagen efter det å trodde inte att jag skulle ha fått då. Jag å killen proteseterade lite "men hallå det är ju dagen efter BF!" ;). Jaaa men många går över tiden med första barnet sa min BM då lite lurigt...man vet aldrig men hon trodde så iaf...
  • Dancia

Mittlivsomjosefine: Stort sf-mått behöver inte betyda stor bebis :). Jag har legat på lite över mittenkurvan denna graviditeten och jag väntar en liten bebis enligt UL förra veckan. Bebisen vägde 2500 när hon egentligen borde väga 2900 samma tid i graviditeten. De kunde se att jag hade mycket fostervatten, därav det litestörre sf-måttet.

• mittlivsomjosefine

Dancia: Okej, det känns lugnande! :)
    Jag frågade Bm om måttet inte kunde bero på hur bebisen låg eller att man hade mycket vatten eller så. Men nej, enligt henne kunde man inte det "det är stor bebis lilla gumman" (så sa hon inte men det kändes som hon menade så och lät liksom lite hånfull...). Tyckte det lät väldigt konstigt att det inte kunde bero på annat än att bebisen är stor, fick ingen bra känsla av henne när hon lät sådär :/ Det kommer ju visa sig förr eller senare om den är stor eller inte... Tack för svaret! :)

• Lenis21

Usch va jobbigt det är att sova nu. Kan verkligen inte sova. Är sjukt varm just nu hela tiden så jag vaknar av det. Kan verkligen inte sova trots att jag är så trött. Vet att dottern brukar vakna vid 06.00 och då är det bara till att stiga upp fast det tar väldigt emot. Brukar kunna somna sådär vid 04.00. Två timmars sömn är för lite. Inga känningar att bebis vill titta ut ännu. Bara att stå ut de sista dagarna/veckorna. Sov gott alla

• LillSnurr82

Jag vakna för nån timme sen och kan verkligen inte somna om