• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Radiant

Hej!

Grattis till alla nya bebisar!

Kom nyss hem från BM:

Vecka: 38 (37+4)
    Blodtryck: 120/80
    HB: 126
    Socker: 4.6
    SF-mått: 38 (precis på den övre kurvan)
    Hjärtljud: 150
    Vikt: +17 kg totalt men bara +3 kg de senaste 8 veckorna. 

Vi gjorde en sammanfattning av graviditeten och pratade lite om önskemål och dylikt inför förlossningen. Sa att jag kan tänka mig alla typer av smärtlindring och att jag önskar mycket coaching och vill ha en bra kommunikation mellan mig och personalen. Antagligen ganska vanliga önskemål.

Har ännu en tid inbokad om två veckor, alltså två dagar innan BF, hoppas att jag slipper den. På BM lät det ungefär som att det var 50/50 om vi skulle ses igen så vi får se helt enkelt.  

På vägen hem från BM träffade vi på en av tjejerna från föräldragruppen, hon hade fått sin son för exakt en vecka sedan, 2 dagar innan BF. Allt hade gått jättebra och han var otroligt söt så jag blev ännu mer otålig, vill också ha bebisen!! :) 

• Baby1112

Lider med er som väntar. Tyckte ju att denna bebis var "sen" eftersom dottern kom 37+3 och mini kom nu först 38+5! I helgen började jag ställa in mig på att verkligen gå över, till midsommar...

Lycka till Jennie!

• Sweet life

Hemkommen efter ett besök på förlossningen på Danderyd...

Allt såg bra ut med både mig och bebis och en igångsättning var inget dom ville göra nu utan jag har fått en ny tid för bedömning om 2 veckor då jag är fullgången. Fick med mig ett recept på lergigan hem som förhoppningsvis ska hjälpa mig att sova.

• mimi02

Hej alla! Längesen jag skrev här i tråden, men läser regelbundet. Så kul att så många redan har fått små bebisar - gör ju inte att man längtar mindre tills det är dags för en själv. BF den 13 juni, så en dryg vecka kvar. Har ställt in mig på att den inte kommer komma före BF, men nog vore det rätt skönt om den inte väntar jättelänge. 

Överlag mår jag rätt bra, har svullna fötter och fingrarna är halvt bortdomnade och sticker nästan hela dagarna inklusive att det gör ont i lederna. Fick tipset från BM att sova med handledsskydd och det har faktiskt funkat lite, men jag hoppas verkligen att det går över efter förlossningen, det gör ju jätteont och är skitjobbigt. 

Sweet life: Du skrev att du varit på besök på Danderyds förlossning, jag ska också föda där. Sa dom nåt om platser och sånt nu? Läste längre upp i tråden att det verkar knökfullt överallt och det känns ju inte så lockande att behöva skickas runt halva stan eller ännu värre mälarområdet för att föda....:(

Och en annan fråga, är det nån som vet om de har tens-apparater på Danderyds förlossning till utlåning? Min kompis födde nyligen på BB Sthlm och där hade de ett par stycken.

Och hur är det med badkar på Danderyd, nån som vet det? Finns det några rum med badkar?

• JennieJ

Jag kommer vara gravid max 2 dagar till för på fredag kl 8 har jag tid för igångsättning :) så nu laddar vi batteriet

• Sweet life
    mimi02 skrev 2012-06-05 15:40:19 följande:
    Hej alla! Längesen jag skrev här i tråden, men läser regelbundet. Så kul att så många redan har fått små bebisar - gör ju inte att man längtar mindre tills det är dags för en själv. BF den 13 juni, så en dryg vecka kvar. Har ställt in mig på att den inte kommer komma före BF, men nog vore det rätt skönt om den inte väntar jättelänge. 

Överlag mår jag rätt bra, har svullna fötter och fingrarna är halvt bortdomnade och sticker nästan hela dagarna inklusive att det gör ont i lederna. Fick tipset från BM att sova med handledsskydd och det har faktiskt funkat lite, men jag hoppas verkligen att det går över efter förlossningen, det gör ju jätteont och är skitjobbigt. 

Sweet life: Du skrev att du varit på besök på Danderyds förlossning, jag ska också föda där. Sa dom nåt om platser och sånt nu? Läste längre upp i tråden att det verkar knökfullt överallt och det känns ju inte så lockande att behöva skickas runt halva stan eller ännu värre mälarområdet för att föda....:(

Och en annan fråga, är det nån som vet om de har tens-apparater på Danderyds förlossning till utlåning? Min kompis födde nyligen på BB Sthlm och där hade de ett par stycken.

Och hur är det med badkar på Danderyd, nån som vet det? Finns det några rum med badkar?

Just nu var det inte fullt, men det är högtryck men dom hoppas på att det ska lätta snart. Det är inte lika många som ska föda i Juni i år jämfört med hur det brukar vara.

TENS har dom inte till utlåning på Danderyd. Det var någon som ställde den frågan på den förberedande föreläsningen och svaret var nej.. Badkar finns det ett rum som har. Eller ja, det är ett badrum med badkar och det ligger inte i något förlossningsrum. Det brukar vara ledigt.
  • Sweet life
    JennieJ skrev 2012-06-05 15:42:18 följande:
    Jag kommer vara gravid max 2 dagar till för på fredag kl 8 har jag tid för igångsättning :) så nu laddar vi batteriet
    Bra eller dåligt? Vad känner du?

Ladda på nu, vila, vila vila!
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-06-05 15:42:18 följande:
    Oj va spännande, vilken vecka var du i???
    Allt kommer gå jättebra, men se till att ladda ordentligt ifall det blir lite mer långdraget. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Ensortsmamma

Hinnsvepning- check! Det kändes typ som en kraftig värk när hon gjorde det, aj!
    Huvudet va Förövrigt fixerat och tappen va mjuk och fin. Slemproppen gick ju som sagt igår och efter de har ja haft "mensvärk" och nu efter svepningen så är både värken och sammandragningarna tätare. Men har inga som helst förväntningar på detta.. Men hoppas kan man ju alltid :)