Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Fick riktigt ont i magen igår kväll, som extrem växtvärk typ. Tog Alvedon och gick och lade mig men hsr vaknat flera gånger under natten och haft ont. Nu har jag fortfarande ont/ont igen. Känner mig lite dum då allt såg ra ut i måndags när vi var på förlossningen. Igår kväll kom det en del tjockt slem igen. Funderar på om det kan ha att göra med min hårda/förstoppning att göra...?

• PojkarnasMamma85

Tack för era svar!
    Ja, det kan väl vara slemproppen...kom mer slem idag, dock väldigt lite men väldigt tjockt. Har fortsatt ont i magen...känns som rejäl mensvärk typ. Känner mig bara nojjig, det är nog ingen fara eftersom jag redan kollat det liksom. Bara att stå ut och se vad som händer. Är ju inte sammandragningar, eftersom jag upplevde någolunda samma "smärta" under tiden jag hade ctg och den visade inga sammandragningar alls. Men det är ju som sagt svårt att veta vad det onda beror på, om det är magen och tarmarna som krånglar eller om det är bebis.

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-07 09:39:19 följande:
    Du kanske behöver bajsa helt enkelt...
    Jag har iaf sjukt ont när jag gör nr2 men det har med min ibs att göra...
    Ja, det är det jag funderar på. Proppar i mig katrinplommon nu och ska åka och handla lite, bland annat linfrön så kanske magen kommer igång ordentligt.
    lycka 4 skrev 2012-03-07 10:11:44 följande:
    Men om slemproppen fortsätter å gå å du har fortsatt ont i magen skulle jag iallafall ringa in å höra för det kanske inte är sammandragningar men det kan vara förvärkar du har !
    Mmm...fast det är inte mycket slem som kommer och inte hela tiden, bara lite nån gång ibland. Aja, jag avvaktar så får vi se vad som händer.
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?
    Jag ska försöka amma, men mår jag riktigt dåligt av det (gjorde det sist) så kommer jag gå över till flaskan. Men jag hoppas att jag kommer gilla att amma denna gången och går allt bra så tänker jag amma i ca 6 månader.
  • PojkarnasMamma85

Maken har legat däckad i rejäl förkylning medsen i söndags och nu är det min och sonens tur. Vet inte hur jag ska orka...har ont i magen idag med.

• PojkarnasMamma85

Angående kosten så tänker jag bara på att inte äta för mycket av något, utan lite av allt typ. Ja, inte det som man inte får äta förstås :P Har varit tvungen att tänka på det då jag vid mitt senast bm besök gått upp för mycket i vikt. Nu är det snart 3 veckor sedan och jag ligger still på samma vikt, så det verkar hjälpa

• PojkarnasMamma85
    tomisamat skrev 2012-03-12 08:49:47 följande:
    Jag känner nästan enbart sparkar nere i underlivet. Och i fredags på ultraljud så låg bebis med huvud upp. Och barnmorskan sa, det är lite tidigt men jag hoppas den vänder på sig. Än tycker jag att de borde vara mycket plats så lite tidigt att förutpå att det ska bli säte. Men, men det får vi ta då sa jag.

Vilken vecka är du i? Min ligger också i säte nu men är bara i vecka 27+2. Fast man kan ju hoppas, då får jag ännu ett skäl till snitt
  • PojkarnasMamma85

Fick 2st rejäla sammandragningar och sen dess har jag väldigt ont i magen. Ligger i sängen och har tagit Alvedon...dock inte lätt med en 2-åring hemma.

Svar på tråden Juni-barn