Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

snuppis skrev 2012-03-04 09:09:43 följande:
    jag har ingen erfarenhet, men jag har en sån där gravid app i mobilen vecka för vecka, då tog de upp de med linser där stod det att ögats form kan ändras under graviditeten pga av vätskeansamling i kroppen och man kan få torra ögon.  så länge de känns bra så går de ju 
    Ah okej, tack för infon! Det är mer själva skärpan och styrkan jag undrar över...men jag ska ringa optikern imorrn om det.
  • PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-03-04 14:05:01 följande:
    lite konstig fråga kanske....men man hör ju lite då och då om folk som fått tvillingar utan att veta om att dom väntade två.....hur vanligt kan det vara igentligen??Hur kan man inte känna att det är det är två i magen??

Anledningen till att jag fråga är att en av mina grav.nojjor är att det ska vara två.....
    Jag är så stor om magen så 90% av det människor jag träffar frågar om jag väntar tvillingar......Dessutom ligger bebisen väldigt "långt in"  sparkarna jag känner är nästan alltid koncentrerade till min rygg,rumpa,och ner mot muffen!! Jättekonstig nojja jag har fått.....men ju mer folk påpekar och ju mer jag tänker på det dessto mer börjar jag fundera på att det kanske är två! Har dessutom tvillingar i släkten:) ja,ja jag får ju formodligen svar imorgon hos BM då hon lyssnar på hjärtljuden:))
    Har du inte varit på ultraljud?
  • PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-03-04 14:25:50 följande:
    Jo,men därför undrar jag hur vanligt det är dom "missar" att det är två?
    Jaha, då tänkte så Ingen aning faktiskt...har man bara gjort ett ultraljud kan det säker ha missats men har man gjort två eller fler tror jag inte det är så troligt att de missat det.
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-04 17:15:07 följande:
    Jag använder linser alltid och har noterat att min syn blivit lite sämre. Dock inget jag trodde hade med graviditeten att göra, men så vart jag hos optikern och där sa hon att det är inte ovanligt att man får lite sämre syn just när man väntar barn. Så jag fick en starkare styrka på linserna "tillfälligt" då efter graviditeten ska detta återgå till det normala.

Vet inte om det var ngt av detta du syftade på ?
    Tack för svaret! Jag fick mina linser (första gången jag har linser) igår, hade i den ca 1,5 timme sen började de göra lite ont eller snarare kännas obehagligt och hela tiden jag hade i dem kändes det lite suddigt på håll. Idag hade jag i den ca 2 timmar och hade fortfarande känslan av att jag såg suddigt och otydligt på långt håll, nära håll gick bra. Så min fundering var om det är en vanesak eller om det är fel styrka på linserna. Är den vänstra linsen som inte känns riktigt bra och där har jag mitt brytningsfel. Ska prova lite längre imorrn med dem i så får jag se vad jag tycker, annars får jag väl ringa optikern.
  • PojkarnasMamma85

Nån mer som lider av förstoppning/trög mage?
    Får bli en tripp till apoteket imorrn och hittade något lösgörande. Har provat med katrinplommon (typ enda frukt jag kan äta pga allergi eller citrusfrukter och kärnfria vindruvor går bra men det är väl inte lösande?). Fungerar det med typ nån sorts frön tro?

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-04 20:12:29 följande:
    tror det är ganska vanligt med dålig mage nu. Äter du järntabletter? Det finns ju laktobraldroppar eller vad det heter. Det tar jag ibland om jag är förstoppad i vanliga fall.
    Att magen blir trög under graviditeten vet jag, har ju dock trög mage annars också och hade lite problem förra graviditeten med. Men jag blev aldrig förstoppad, det blev jag dock rejält efter förlossningen. Äter inga järntabletter, bara Omega 3 och nån typ av multivitamin för gravida (innehåller väl visserligen en del järn...).
    Tesssi skrev 2012-03-04 20:21:24 följande:
    Hela linfrön och psylliumfrön ska vara bra för magen.

Jag har börjat göra ett hårt fröbröd som jag äter av varje dag och min mage mår definitivt bättre.
    Tack för svaret! Ska inhandla lite diverse lösgörande imorrn, att vara förstoppad är det värsta jag vet! Speciellt med tanke på att mina ärr från det jag sprack sist (partiell sr 3-4) gör svinont när jag sitter på toa och speciellt när jag tar i, känns som att underlivet går sönder

Nu har jag klagat tillräckligt, ursäkta min negativa ton hela tiden känner jag....men jag ser SÅ fram emot att bebisen kommer!
  • PojkarnasMamma85

I BB-väskan kommer det nog finnas sköna, mjuka kläder och underkläder till mig. Amningsbh:ar, amningsinlägg, ev. napp, ett eller två sätt kläder till Harry (körde på bb-kläder de dagar vi var där sist och gör nog så nu med eftersom de skiter så mycket i början :P) och så lite godis kanske och nån tidning.

Jag har en hemsk känsla den här gången, som jag fick för nån vecka sen...nämligen att Harry kommer komma alldeles för tidigt, alltså prematur. Hoppas innerligt att jag har fel! Hade en liknande känsla med Oscar, fast då bara att han skulle komma ca 3-4 veckor tidigare fast sen kom han 5 dagar för sent istället.

• PojkarnasMamma85

Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-06 19:40:35 följande:
    Gjorde jag nyligen faktiskt.. :)
    Ah okej, kanske lika bra att börja :P Fast vi har ingen byrå till Harrys kläder än...
    gammelmamma skrev 2012-03-06 19:57:29 följande:
    Hur hittar man bildtråden? Jag har varit där en gång men nu hittar jag den inte. ( Jag har den inte bland favoriter) 
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html
Svar på tråden Juni-barn