• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mimi02

Jag med är kvar. BF+1 idag, inte för att jag trodde att den skulle komma innan men nu hoppas jag den kommer snart. Har haft regelbundna förvärkar eller värkar sen i måndags/tisdags. Inte konstant, men ca en varje timme och jag tror att slemproppen (eller en del av den) kom häromdan..... Så det känns som det är nåt som händer, men samtidigt verkar det ju som att man kan hålla på rätt länge ändå. 

Fick tag på en TENS-apparat idag så ska se om den funkar på förvärkarna. Nån annan som använde sån under förlossningen nu och har några bra tips.

En annan fråga - amningsbh - nån som har tips på mjuka och sköna? Köpte en på HM för ett tag sen men kvaliten är värdelös tycker jag. Abecita har jag hört bra om - men de verkar vara slut överallt..... 

• Emma Stark

Jag köpte en på Lindex från Triumph. Den är HELT fantastisk. Ovadderad och bygellös och helt underbar! 

• ja88

6 dgr till bf och jag mår skit! Började i förrgår, vaknade med feber och världens huvud/muskelvärk imorse. Precis vad man behöver som höggravid :( har inga förkylningssymtom heller så vete sjutton vad det är. Mest varit parkerad i soffan idag och känner mig allmänt värdelös...

• MissFörstånd

Idag har det hänt grejer ser jag. Lycka till alla som är på gång!!!

Grattis till er som fått era små skatter!!!

Bm som jag pratade med igår ringde idag och meddelade att "min" bm var sjuk så ingen kontroll för mig imorgon utan får komma på måndag . Onsdag blir det koll på spec mvc och v42+0 är tidigaste dagen för igångsättning vilket är en söndag så då blir det väl måndag efter midsommar! Hon tillade att de flesta faktiskt har fått sin bebis då... Nåja det hjälper inte!!

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-06-14 15:08:06 följande:
    Idag har det hänt grejer ser jag. Lycka till alla som är på gång!!!

Grattis till er som fått era små skatter!!!

Bm som jag pratade med igår ringde idag och meddelade att "min" bm var sjuk så ingen kontroll för mig imorgon utan får komma på måndag . Onsdag blir det koll på spec mvc och v42+0 är tidigaste dagen för igångsättning vilket är en söndag så då blir det väl måndag efter midsommar! Hon tillade att de flesta faktiskt har fått sin bebis då... Nåja det hjälper inte!!
    Men åh vad trist, man behöver ju de där inbokade mötena för att orka lite till känns det som...
  • Pluttan
    Javisst skrev 2012-06-14 14:05:18 följande:
    Grattis allihopa, emma78 och bebisgalen (och om jag missat någon´)!!

Blödde för en stund sedan några droppar färskt blod, behöver inte betyda något alls men det är iaf NÅGOT!   
    Ring in till fl och kolla om du inte redan gjort det.
    Kan ju vara slemproppen eller andra slemhinnor som börja lossna.
    Kanske du behöver komma in för en kontroll. Färskt blod är inget att inte ta på allvar.
    Hoppas det är på gång för dig med.
  • Javisst

Pluttan, tack omtanken! Jag har pratat med förlossningen som bad mig hålla koll på fosterrörelser samt komma in direkt om det kom mer blod. Har tid för överburenhetskontroll imorgon så i vilket fall är det inte lång för kontroll

• lycka 4

Sista bm besöket idag. Dåligt blodvärde 103 hade dock ökat å det va bra ;) hon ligger långt ner . Är såå svullen i underlivet aj känns som om hon hänger utanför aj. Grattis till bebisarna .

• gammelmamma
    mimi02 skrev 2012-06-14 14:51:35 följande:
    Jag med är kvar. BF+1 idag, inte för att jag trodde att den skulle komma innan men nu hoppas jag den kommer snart. Har haft regelbundna förvärkar eller värkar sen i måndags/tisdags. Inte konstant, men ca en varje timme och jag tror att slemproppen (eller en del av den) kom häromdan..... Så det känns som det är nåt som händer, men samtidigt verkar det ju som att man kan hålla på rätt länge ändå. 

Fick tag på en TENS-apparat idag så ska se om den funkar på förvärkarna. Nån annan som använde sån under förlossningen nu och har några bra tips.

En annan fråga - amningsbh - nån som har tips på mjuka och sköna? Köpte en på HM för ett tag sen men kvaliten är värdelös ycker jag. Abecita har jag hört bra om - men de verkar vara slut överallt..... 

Jag har köpt på babyproffsen, jättesköna, dock inte jättesexiga direkt. Sen har jag köpt sovbh helt utan sömmar, jättesköna. Skickat efter från ett ställe i Tidaholm. De kostade bara typ lite under 100 lappen, kan jag verkligen rekommendera