• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lenis21

Uddabus, nu är det dags att din bebis kommer ut. Hoppas att du har ditt barn hos dig innan helgen är slut. Jag har fått stränga order av sambon att inte föda ikväll då Sverige ska spela. Haha

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-06-15 08:21:24 följande:
    Snart göra sig i ordning för att åka in till bb för överburenhetskontroll... Har ju gått över 15 dagar idag så vi får ju se vad dem söger
    Hoppas också på bebis för dig innan helgen är slut. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • fyrklöver81

Grattis Dancia och stjärnfrukt- vilka förlossningar! =)

Heja Sverige och heja er som går på övertid.

Själv är det 2veckor till bf och alla förvärkar är som bortblåsta , de försvann i och med hinnsvepnngen, tror hon stängde systemet i stället =)

Här laddas med ny energi, hemska magsjukan är förbi och nu ska fixas det sista , packa bb- väska mm...

trevlig fredag 

• HeavyD

Hej har inte skrivit ngt men följt er länge i tråden. Har BF idag med andra barnet men blev igångsatt sist på BF + 8.

Tror knappast ett halvt glas champagne är farligt så här sent i graviditeten men problemet för mig skulle väl vara att bara dricka ett halvt ;))) Mitt mål har hela tiden varit att få bebis innan midsommar och kunna fira hemma med just ett glas champagne och jordgubbar men jag antar att jag i bästa fall ligger på förlossningen då ;)

• Lenis21

HeavyD - välkommen hit. Det kanske blir så att man får äta jordgubbar på bb i år. Man kan ju alltid hoppas.

• Sweet life

Grattis Dancia och Stjärnfrukt till er små godingar!!

Jag måste bara få tala om hur gott jag sovit i natt! Tog mig en hutt tavegyl igår innan jag skulle sova och har sovit 10(!) timmar i natt! Självklart vaknat av att jag behövt vända mig men somnat om direkt igen. Ett toabesök och jag är verkligen utvilad just nu!!

Så NU får gärna bebis komma ut!

• Uddabus

Ja jag fick stränga order om att inte föda i måndags.. Men bara för det så sätter dem nog igång mig idag så sambon inte får se fotbollen...

Fast han tyckte att jag skulle begära in tv på förlossningen iaf det var igång

• Lenis21

Ja Uddabus, min sambo sa samma sak. Att vi får begära in en tv ifall det sätter igång under matchen. Haha

• LillSnurr82

Aj aj säger jag bara.. 2 Alvedon har inte hjälpt ett skit. Kanske pappa/morfar får rätt att liten tittar ut i dag på dagen då min farmor skulle fyllt 96 år. Måste bara kniiipa ett litet tag till då barnvakten/mamma är barnvakt till mina syskonbarn nu på morgonen medans min syster gör magnet röntgen. Sen gick sambon för en stund sen och träna och hämtar grejer i vår lägenhet ( bor ju tillfälligt hos mina föräldrar) .... Ensam med värkar och en sjövild övertrött 1,5 åring är inte kul..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • CatrinF

Jag har också följt tråden länge utan att skriva något- men nu gör jag entré =)

Vi har BF 25/6, känner dock inte minsta lilla sammandragning eller förvärk. Vi har tvillingflickor på 5år så nu kommer vår lilla 3a <3 Pga av hemsk förlossning med igångsättning i v.40 som slutade med urakut snitt förra graviditeten så har vi denna gång fått gjort en tydlig förlossningsplanering- känns skönt..Lycka till alla ni som känner att något är på G!!