• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Beckan91

BF+11 och jag är helt slut! Ont överallt och inte en enda känning att något skulle vara på g :( .. Vart tar du vägen busbebis?

Lycka till alla som det är på g för. Är så avundsjuk, vill oxå känna nåt och veta att bebis är på gång. 

• Amy86

Jag kände mig svullen i ansiktet i måndags och han kom i tisdags så kan mycket väl stämma!

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-13 23:19:34 följande:
    För oss slutade det med urakut snitt, navelsträngen ville ut först. Dessutom vände hon sig mitt under förlossningen. Det enda jag gjorde var att ta ett steg till en stol med ett bäcken på, annars var jag sängliggande. JAg skulle inte stanna hemma om vattnet gick!
    Åh fy, vad ruskigt! Hon menade självklart inte att man skulle stanna hemma utan ringa direkt men det är väldigt, väldigt ovanligt att det händer. Tur att det gick bra!
  • Dancia

Lycka till ensortsmamma! Det ska bli riktigt spännande och speciellt att få höra om din förlossning sen och när bebisen har kommit ut :).

• Dancia

Själv ligger jag inlagd på BB sen igår. Det blev för mycket för mig nu med sjukan där hemma och jag bröt ihop totalt. Har kämpat igenom väldigt mycket smärtor och jobbigheter i graviditeten och nu blev det för mycket. Idag ska de avgöra om de kan ge mig en igångsättning men tyvärr ser det mörkt ut eftersom tappen är ganska fast och omogen fortfarande trots en.hinnsvepning och slempropp som åkt ut i omgångar sen igår. Vet inte vad jag ska ta mig till, har aldrig mått så här psykiskt dåligt och aldrig känt mig som en värdelös mamma, vilket jag gör nu. Vill bara ha ut bebis och sen bli mig själv igen och vara den mamma jag brukar vara.

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-13 23:48:21 följande:
    Nu börjar jag seriöst tröttna på den här svullnaden, nu är jag till och med svullen i ansiktet, pannan är alldeles vattnig :-/ Och fötterna har svullnat upp så mycket att de är blåa, aouch...
    Är inte svullnad i ansiktet ett teckenpå havandeskapsförgiftning... Tycker att du ska kolla upp det.

Har haft asont i både fötter och händer igår kväll och inatt. Höger hand känns onormal när jag klämmer ihop den.  
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-06-14 09:53:55 följande:
    Själv ligger jag inlagd på BB sen igår. Det blev för mycket för mig nu med sjukan där hemma och jag bröt ihop totalt. Har kämpat igenom väldigt mycket smärtor och jobbigheter i graviditeten och nu blev det för mycket. Idag ska de avgöra om de kan ge mig en igångsättning men tyvärr ser det mörkt ut eftersom tappen är ganska fast och omogen fortfarande trots en.hinnsvepning och slempropp som åkt ut i omgångar sen igår. Vet inte vad jag ska ta mig till, har aldrig mått så här psykiskt dåligt och aldrig känt mig som en värdelös mamma, vilket jag gör nu. Vill bara ha ut bebis och sen bli mig själv igen och vara den mamma jag brukar vara.
    Stora kramar till dig!
  • Dancia

De sade att de gör ett försök med gel idag, funkar det för att mjuka upp tappen så kan de ta hål på hinnorna o.s.v. funkar det inte så vill de vänta till efter helgen med vidare försök. Så nu ska jag ligga med ctg i en timme och har precis fått första geldosen. Håll tummarna för mig.

• IdaElinLivia040611

Dancia: fy va jobbigt du har det. Hoppas på att du får bli igångsatt, du är i 38+ någonting va? Har jätte ont i mitt åderbråck i knäväcket idag, får halta fram som en gamal tant:(

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523