• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75
    Ensortsmamma skrev 2012-06-13 20:40:35 följande:
    Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!
    Lycka till :) 
  • LillSnurr82

Hoppas du får din bebis snart Ensortsmamma , lycka till!

• Cataleya
    RocketQueen skrev 2012-06-14 06:57:18 följande:
    Som en ballong känner jag mig Obestämd Sömnlös ballong, gick och lade mig vid elva igår, somnade inte förrän vid halv två och vaknade vid fem... Det kommer att bli en lång dag... Suck, pust och stön, bf+8 idag...
    Åh jag hoppas att det kommer i gång snart! Hejja BF + 8 ! Men jag är faktiskt inne på vad de andra säger också, det låter ju verkligen som att det skulle vara på gång! Håll oss uppdaterade!
  • MissFörstånd

Min bm sa till mig att mitt ansikte hade förändrats (svullnat) den 4e juni och ingen bebis härtill än iaf. Hon sa då att det nog inte var så lång tid kvar, vilket Visade sig vara fel. Jag tycker inte 10 dagar är snabbt...

Bf+5 idag . Kom nu då för sjutton!!!

• lycka 4

Åhh va rutten jag känner mig, min prins tappade sin andra tand igår å självklart glömmer jag att det är ju för fasiken JAG som är tandfen, han är jätte arg nu å undrar varför hon glömmer honom å han hoppas att hon kompenserar honom med en hundring ;)

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-06-14 07:50:31 följande:
    Åhh va rutten jag känner mig, min prins tappade sin andra tand igår å självklart glömmer jag att det är ju för fasiken JAG som är tandfen, han är jätte arg nu å undrar varför hon glömmer honom å han hoppas att hon kompenserar honom med en hundring ;)
    Haha, det har jag också gjort för ett par veckor sen. Jag fick dra till med att hon kanske ställde glaset lite tokigt så att hon inte hittade det Tungan uteoch sen låg det visst 15:- däri natten efter.

Jag lider med er som är på övertid. Själv är jag på bf-4 och är så otålig så jag blir tokig snart.
    Måste fråga: Är det normalt att bara svullna på en benet???? Kan det vara för att jag har problem med åderbråck där???? Det ser sjukt roligt ut på kvällen. Ena foten ser ut som vanligt och den andra är som en ballong.
    Har stödstrumpa på den foten nu när jag är hemma, får se om det hjälper nått.

Inga direkta känningar här mer än det vanliga molandet och sporadiska förvärkarna. Förutom den där sjuka känslan när han borrar sig ner och jag får  kramp i ljumskarna så känns kroppen bra.

Lycka till Ensortsmamma, Plutten och Rocketqueen, känns som ni e närmast bebis Skål 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Javisst
    IdaElinLivia040611, jag är myckt mer svullen i höger hand/ben/fot och BM förklarade som så att det var för att graviditeten lutade åt höger. Vad hon nu menade med det...? Cool

BF+ 10 idag. Har inte orkat ta mig ur sängen, har legat och gråtit sedan sambon åkte till jobbet. INGA känningar, inte det allra, allra minsta. Visst jag mår bra fysiskt, men psykiskt nej. Jag tror inte jag gråtit en enda gång hela graviditeten men nu är det gråtkalas varje dag och jag hatar mig själv för det.  Fram till en vecka över tiden var det ingen som helst fara, men sedan gick det snabbt utför.  

Imorgon har jag iaf tid för överburenhetskontroll.  
    BF 4 juni 2012
  • MissFörstånd

Lycka4 - går det att säga att kanske tandfen hade många besök så alla hanns inte med? Förstår hur du känner dig! I får säga att det kanske blir ngn extra peng eftersom han får vänta.

IdaElinLivia - Jag skulle nog ha ringt och frågat om benet, låter inte jättebra.

• Uddabus

Bf + 14 idag. Hur trött kan man bli då? Första dagen på sommarlovet o jag har fått sovmorgon tills nu... Sååå skönt

• lycka 4

Ja jag sa som dig Ida att han nog fick ställa glaset så att hon ser det bättre :)