• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Köpte också amningsbh på Lindex. Bygel-bh i en lite finare modell tror det var deras eget märke. Jätte bra stöd och känns som en vanlig bh. Hoppas bara att den kommer passa. Fanns inte i E kupa så jag tog D men med lite större omkrets.

Inga speciella känningar än, var så trött på allt idag när jag stod och lagade middag. Han var helvild i magen så det bara skar å ilade neråt, samandragningar och så jäkla ont i mitt ena ben. 
    Benet blir dock mycket bättre om jag har stödstrumpan på. Så jag har det hemma, men svettas ju halvt ihjäl.

Somnade vid halv 2 när Livia sov middag, vaknade kvart i tre...bråttom som satan till dagis, ska hämta tre. Hann såklart inte men dom e inte så strikta men känns ändå dumt.

Kom ut nu bebis så jag kan få röra mig som jag vill.

Är det någon mer som känner sig helt slut på dagen? Jag är igång på förmiddagen men efter lunch typ kollapsar jag. Nu är jag helt ok, har röjt upp i lägenheten och sitter å kollar fotboll. Men har kännt dom senaste dagarna att jag blir helt slut ibland och bara måste ta en powernap.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    MissFörstånd: Förstår att det är knäckande, man behöver få prata av sig med bm på plats. Samt att det är skönt att dom kollar hjärtljud och position på bebis mm.
    Min har hållt sig på plats hittills.

BM - Besök V 40

BT 130/70
    Hjärtljud 140
    Sf Mått 34,5
    Huvud: Fixerat låååångt ner

Frågade aldrig om hinnsvepning. Ska göra det nästa vecka om han inte kommit innan dess. 

Dancia: Hur går det för dig??? Tänker på dig.
    Ensortsmamma: Undrar detsamma om dig....håller alla tummar jag har Hjärta 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • LillSnurr82

Jag är/blir oxå sjukt trött efter lunch och bara MÅSTE sova middag när dottern gör det..

Nu har jag haft onda osammanhängande värkar sen jag kom hem från mina syskons skolavslutning vid 10.30.. Nu måste det väl vara dax snart?? Blir tooookig..

Nu har jag ätit en tallrik yoggi så nu ska vi se om jag kan sova lite. Vaknar väl i morgon och sovit gott hela natten och värkarna avtagit och alla värkar jag haft i dag bara vart jävligt onödiga och inte hjälpt ett skit!!

Sov gott!

• MissFörstånd

Idaelinlivia - ja jag skulle vilja att hon ser hur jäkla ont det gör och hur jobbigt allt är före helgen men men.... Jag är ofta faktiskt trött på dagtid och vilar framtill två sen hämtar jag dottern och då orkar jag typ till halv fem när sambon kommer hem, helt sjukt vad orkeslös kroppen kan vara.

• Dancia

Hej tjejer! Tack för era tumhållningar :). Gelen gjorde susen. Jag fick riktiga värkar 15.15. En undersökning gjordes klockan 16.15 då jag var öppen 1,5 cm och lite av tappen kvar, de sa att det kanske kunde avta. Klockan 18.15 gick vattnet i en fruktansvärt kraftig värk och jag bönade och bad om att få komma in på förlossningen för att få lustgas. Jag kände snabbt att jag ville ha epidural men jag fick krystvärkar när narkosläkaren kom in så han.skickades ut och 19.17 var hon ute. En förlossning på drygt 4 timmar efter endast en geldos är verkligen inget att klaga på ;).

Lilla Minnah vägde 3360 gr och var 48 cm lång :).

• LillaGrynet

Danica:Grattis till erat lilla knyte:) Låter som en bra förlossning och väldigt lik min när värkarna väl körde igång:) Härligt!

• stjärnfrukt

Grattis dancia! Hoppas du redan mår bättre! Här har jag haft molvärk o sd mer o mer under dagen, körde färdknäppen nu ikväll o sen på toa lossnade definitivt slemproppen. Känns som något kan vara på g! Bf idag, i 5 min till ;) kanske blir det bebis innan helgen är slut!

• MissFörstånd

Dancia - grattis till lilla tjejen!

Jag har haft ganska hård mage hela kvällen men inget som gör ont förutom när bebisen sparkar och försöker trycka sig ut genom sidan..