• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79

Har känt att det ilar i underlivet i kanske 4-5 dagar nu eller rättare sagt mest på kvällarna tror att det kan vara tappen för det känns som att det smärtar högt upp...är det så att det är på G då eller det kanske håller på så i flera veckor?

• Javisst

För mig har det ilat i tappen flera veckor.... Främst på kvällen när hon är som livligast. Lycka till alla som det är nära för!

BF 4 juni 2012
  • Bumman79
    Javisst skrev 2012-06-14 00:14:13 följande:
    För mig har det ilat i tappen flera veckor.... Främst på kvällen när hon är som livligast. Lycka till alla som det är nära för!
    Aha så det var inget säkert tecken då...känns som att man kommer att gå över tiden hur länge som helst!

Ett par från föräldrautbildningen fick en liten son idag...de hade samma BF som mig...igår skrev hon på facebook att hon skulle trycka i sig färsk ananas för att sätta igång saker å ting å idag såg man en bild på henne med bebisen i famnen....aaaah lite smått avis e man nu!
  • Lenis21

Bumman79- förstår helt vad du menar. Min arbetskamrat och jag har bf med 6 dagars skillnad. Hon fick en liten son i förrgår. Nu längtar man ju ihjäl sig, absolut när man såg hennes lilla skatt som kommit till världen. En vecka kvar till bf idag men tror att jag får gå över. Det återstår att se. Kramar till er alla

• Elvis Mamma

Lycka till till er alla som de är på G för! Följer er å håller mina tummar! Med första barnet så svällde jag upp i ansiktet dagarna innan förlossningen så de kan nog vara ett tecken

• Lucian Caesar

Angående att svullna upp i ansiktet innan förlossningen så sa faktiskt min bm det när jag var hos henne i tisdags. Hon tyckte att jag svullnat i ansiktet och att det var ett gott tecken och att förlossningen då var nära ingen bebis än men snart förhoppningsvis. Bf imorgon för övrigt så har jag inte haft en enda förvärk sen i söndags. Nån mer som har sina förvärkar i perioder typ? Jag kan ha mycket i några dagar sen försvinner dem helt ett tag för att sen återvända

• RocketQueen

Okej nu är ni tre stycken som sagt att det är ett tecken så då tänker jag bestämma att ni har rätt och hålla tummarna för att det händer nåt snart

• RocketQueen
    Cataleya skrev 2012-06-14 06:13:05 följande:
    Hoppas ! :) hur känns det idag ?
    Som en ballong känner jag mig Obestämd Sömnlös ballong, gick och lade mig vid elva igår, somnade inte förrän vid halv två och vaknade vid fem... Det kommer att bli en lång dag... Suck, pust och stön, bf+8 idag...
  • lycka 4

Åh jag är så glad för att jag fått sova i natt, första natten på nästan en vecka ! Gick omkring å va orolig hela dagen igår pga värkarna jag haft natten innan. Idag är det dags för sista bm besöket, men först tvättstugan :) rocketqueen ,,, jag hoppas så att det är ett tecken å att du får snusa bebbe snart kram