• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Havsjungfrun skrev 2012-06-14 17:29:16 följande:
    Absolut ingen fara! Tog det inte så...

Bebisgalen: Grattis till killen Baby!
    Samma här!!!

Min hand är inte som sig bör idag vilket den bevisade med råge då jag tappade en bytta med 1,5 sats pannkakssmet över hela spisen!!! Kan väl tillägga att det inte alls var roligt...
    Pannkakor ska man akta sig för har ja märkt, iaf med såna händer som vi har. Jag lyckades slänga ut ett par på golvet när jag försökte sist... Fördelen är ju att mannen gärna diskar allting hela tiden, han vill inte riskera att jag tappar fler grejer Tungan ute
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-14 18:08:16 följande:
    Tänk att jag också tycker det
    Haha ja jag förstår det :).
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-06-14 16:29:23 följande:
    Du har ingen länk till den där sovbehån?

Nu har jag hittat, minimundus heter företaget:)

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-14 17:29:16 följande:
    Absolut ingen fara! Tog det inte så...

Bebisgalen: Grattis till killen Baby!
    Samma här!!!

Min hand är inte som sig bör idag vilket den bevisade med råge då jag tappade en bytta med 1,5 sats pannkakssmet över hela spisen!!! Kan väl tillägga att det inte alls var roligt...

Vad skönt att du inte tog det så, ibland blir det lite konstigt när jag skriver, det låter liksom bättre i mitt huvud än vad det ser ut nerskrivet;)
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-14 18:14:59 följande:

Nu har jag hittat, minimundus heter företaget:)

Där har de Anita Maternity också...
    RocketQueen skrev 2012-06-14 18:07:58 följande:
    Pannkakor ska man akta sig för har ja märkt, iaf med såna händer som vi har. Jag lyckades slänga ut ett par på golvet när jag försökte sist... Fördelen är ju att mannen gärna diskar allting hela tiden, han vill inte riskera att jag tappar fler grejer Tungan ute
    Det var ju en fördel i alla fall Flört

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-14 18:43:30 följande:
    Där har de Anita Maternity också...

Det var ju en fördel i alla fall Flört

ja precis, jag hade redan köpt på babyproffsen när jag såg det:) 
  • Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-14 18:05:26 följande:
    Tack för tips om bh, det är lite svårt att köpa nu innan för mina bröst har i princip inte förändrats alls under graviditeten men jag misstänker att det blir annorlunda när jag börjar amma. Men samtidigt vore det skönt att ha skaffat några redan från början. Sömlöst och mjukt låter bra. 
    Ett tips är att köpa en nu att ha från början, ex. sovtoppen som gammelmamman tipsade om och sedan se vad du behöver när mjölken kommit igång.
  • lycka 4

Sovtoppen är kanon jag har kvar min sen förra gången :)

• mimi02

Tack, har beställt nu från Minimundus, sovtoppen ser jättebra ut. Bra pris dessutom!