• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-06-14 16:20:06 följande:
    Jag har köpt på babyproffsen, jättesköna, dock inte jättesexiga direkt. Sen har jag köpt sovbh helt utan sömmar, jättesköna. Skickat efter från ett ställe i Tidaholm. De kostade bara typ lite under 100 lappen, kan jag verkligen rekommendera 
    Du har ingen länk till den där sovbehån?
  • Lucian Caesar

Kissnödig konstant idag! Riktigt tröttsamt att behöva springa hela tiden när det ändå bara kommer några droppar typ sen har jag lite molvärk i mage och rygg, hoppas innerligt att det ska leda till nåt mer

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-14 11:59:44 följande:
    Havsjungfrun: Jag kände att mitt inlägg lät lite "tyket", det menade jag inte. Ville bara skriva så att ingen stannar hemma när vattnet gått.
    Absolut ingen fara! Tog det inte så...

Bebisgalen: Grattis till killen Baby!
    RocketQueen skrev 2012-06-14 11:38:46 följande:
    Jo jag är kvar, gnälligare än nånsin bf+8 nu
    Samma här!!!

Min hand är inte som sig bör idag vilket den bevisade med råge då jag tappade en bytta med 1,5 sats pannkakssmet över hela spisen!!! Kan väl tillägga att det inte alls var roligt...

• Bumman79
    Lenis21 skrev 2012-06-14 04:38:59 följande:
    Bumman79- förstår helt vad du menar. Min arbetskamrat och jag har bf med 6 dagars skillnad. Hon fick en liten son i förrgår. Nu längtar man ju ihjäl sig, absolut när man såg hennes lilla skatt som kommit till världen. En vecka kvar till bf idag men tror att jag får gå över. Det återstår att se. Kramar till er alla
    Jo man längtar ju ännu mer när man ser bilder på alla söta bebisar :). Men man får väl tänka att inom några veckor har vi alla fått våra bebisar (även om det känns som att man aldrig kommer att få ut den ;))
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-14 05:41:16 följande:
    Okej nu är ni tre stycken som sagt att det är ett tecken så då tänker jag bestämma att ni har rätt och hålla tummarna för att det händer nåt snart
    Vi håller tummarna för att vi har rätt...du har ju gått över så att det räcker nu ju...
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-14 12:19:55 följande:
    Jag är kvar.. Bf +14 ska till bb imorgon o göra kontroll
    Stackars dig! Nu måste de väl sätta igång dig snart?
  • Bumman79
    emma78 skrev 2012-06-14 13:35:12 följande:
    Kl 04.33 idag på bf föddes våran tredje lille prins:)) 4050 g och 50 cm lång! Förlossningen gick jättebra och tog bara 4 timmar:- nu sitter man här och kan inte sluta titta på det lilla underverket:)
    Grattis vad skönt att läsa att förlossningen kan gå bra för en del oxå :).
  • Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-14 14:51:35 följande:
    Jag med är kvar. BF+1 idag, inte för att jag trodde att den skulle komma innan men nu hoppas jag den kommer snart. Har haft regelbundna förvärkar eller värkar sen i måndags/tisdags. Inte konstant, men ca en varje timme och jag tror att slemproppen (eller en del av den) kom häromdan..... Så det känns som det är nåt som händer, men samtidigt verkar det ju som att man kan hålla på rätt länge ändå. 

Fick tag på en TENS-apparat idag så ska se om den funkar på förvärkarna. Nån annan som använde sån under förlossningen nu och har några bra tips.

En annan fråga - amningsbh - nån som har tips på mjuka och sköna? Köpte en på HM för ett tag sen men kvaliten är värdelös tycker jag. Abecita har jag hört bra om - men de verkar vara slut överallt..... 
    Använde TENS förra förlossningen och tyckte att det var kanon då man kunde börja med den redan hemma. Jättebra om du tränar dig med den på dina förvärkar så att du lär dig apparaten innan det är dax.

Min bästa amnings-bh köpte jag på Babyproffsen från Anita Maternity. Inga i bomull tycker jag, blir så svettigt.
  • mimi02

Tack för tips om bh, det är lite svårt att köpa nu innan för mina bröst har i princip inte förändrats alls under graviditeten men jag misstänker att det blir annorlunda när jag börjar amma. Men samtidigt vore det skönt att ha skaffat några redan från början. Sömlöst och mjukt låter bra.