• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-15 10:51:44 följande:
    Nu har de typ kommit med 3-4 min mellanrum och hållt i sig i ca 30-40sek. Så de är ju inte så långa men kommer ganska tätt:/

Så började mina också denna gång, till att bli längre och lite längre emellan alltså oregelbundna.. Men jag öppnade mig tydligen ändå! Vänta inte för länge bara lycka till
  • LillSnurr82

Ok.. Börjar bli längre mellan och ondare. Fortfarande själv hemma med dottern:( har 5min typ med bil till förlossningen. Funderar på när man ska ringa in??

• Emma Stark
    LillSnurr82 skrev 2012-06-15 10:51:44 följande:
    Nu har de typ kommit med 3-4 min mellanrum och hållt i sig i ca 30-40sek. Så de är ju inte så långa men kommer ganska tätt:/
    Jösses va spännande :D Ring till förlossningen och rådgör med dem om vad du ska göra :) Det är väl det bästa :)
  • LillSnurr82

Jo sant. Fick bara rådet av en bekant som jobbar på förlossning att stanna hemma så länge som möjligt så jag får komma till förlossningen i lkpg och inte skickas vidare till Norrköping

• Javisst

Hann bara göra CTG på överburenhetskontrollen innan jag blev flyttad till förlossningen då bebisens hjärtljud sjönk i samband med en sammandragning. Mogen tapp och öppen 2 1/2 cm, läkaren drog en stund där nere och tyckte att jag var redo för en igångsättning. Ligger med CTG en stund till så får vi se. Hoppas jag inte blir hemskickad!

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-15 11:16:27 följande:
    Jo sant. Fick bara rådet av en bekant som jobbar på förlossning att stanna hemma så länge som möjligt så jag får komma till förlossningen i lkpg och inte skickas vidare till Norrköping

kan du inte få någon att komma hem till dig? Jobbigt om du är ensam med. Du kan ju ringa fl iaf, lita på din känsla när du tycker det är dags att åka in..
  • Memso

Så kul att läsa om alla som har känningar på att det är på G och ni som genomgått förlossningar!
    Här sitter jag med min idag 10 dagars i famnen och förstår inte riktigt hur han hamnade här.. Han låg ju i säte och därför blev det snitt.. känns inte som jag fött honom riktigt, han blev lixom bara utplockad.
    MEN det är underbart att ha honom här!!! :) <3

• Emmelie Lindén

Grattis till alla små liv, och hejar på er som är på G. Här är de 9 dagar kvar till BF, inga känningar alls! Förvärkarna som jag hade i förra helgen och i måndags är som bortblåst!! Men men de är väll bara att vänta in BF och räknar med att gå över. Gick över 8 dagar med Vilmer.