• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Igår kväll kl 21.20 kom äntligen vår efterlängtade Hampus efter en mycket lyckad igångsättning dock med väääldigt täta värkar. Äntligen fick vi vårt levande skrikande barn, äntligen!
    3390 g och 50 cm lång..

• Elvis Mamma

Å så härligt att höra Ensortsmamma! Stort Grattis till eran Hampus!!! å stort Grattis till stjärnfrukt, vilken häftig upplevelse Skönt att de gick så bra!

• Dancia

Stjärnfrukt: Wow vilken förlossning, stort grattis!!!

Ensortsmamma: Grattis till en lyckad igångsättning och er lilla Hampus!!!

Javisst: håller tummarna för dig!

• RocketQueen
    Ensortsmamma skrev 2012-06-15 12:26:57 följande:
    Igår kväll kl 21.20 kom äntligen vår efterlängtade Hampus efter en mycket lyckad igångsättning dock med väääldigt täta värkar. Äntligen fick vi vårt levande skrikande barn, äntligen!
    3390 g och 50 cm lång..
    Åh vad härligt! Tänk att det slutade lyckligt till slut Jättemycket grattis!
  • RocketQueen

Jag är hemma igen efter min kontroll. Allt såg bra ut och lillen mådde som han skulle. Hinnsvepningen i måndags verkar ha gjort en hel del för nu var det bara 1 cm kvar av tappen som var mogen och jag var öppen 2,5cm. Så jag fick välja själv hur jag ville göra och då kände jag att jag kan nog hålla ut ett par dagar till och hoppas på att det startar av sig själv. Fick en till hinnsvepning och en tid för igångsättning på torsdag om inget har hänt innan dess och ett löfte om att de sätter igång mig tidigare om jag känner att jag inte orkar längre. Men läkaren var positiv och trodde att det skulle ha kommit igång innan dess så jag hoppas hon får rätt! Hon sa även att om det skulle behövas igångsättning så skulle det antagligen gå rätt smidigt eftersom tappen var så mogen och jag var så öppen. Så nu känner jag att jag är full av ny positiv energi och kommer att orka ett par dagar till Bra fredag med andra ord!

• Javisst

Skönt att du är nöjd med dun kontroll, RQueen!

Jag blev kvar på förlossningen, de ville inte skicka hem mig efter avvikande CTG kurva så nu har jag druckit något för att starta igång värkar. Här kommer bebis! I sinom tid iaf...

• 84Maria

Grattis Dancia, Stjärnfrukt och Ensortsmamma!!

• Lucian Caesar

Grattis till er som fått och lycka till till er som e på g

Nån mer än jag som är väldigt illamående så här på slutet? !