• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-06-15 12:26:57 följande:
    Igår kväll kl 21.20 kom äntligen vår efterlängtade Hampus efter en mycket lyckad igångsättning dock med väääldigt täta värkar. Äntligen fick vi vårt levande skrikande barn, äntligen!
    3390 g och 50 cm lång..
    Fy vad vad härligt det måste kännas extra bra för dig att höra det där första skriket! :) Tur att det gick bra allting....
  • MissFörstånd

Uddabus - fy! Jag lider med dig! Hoppas du får bebis i helgen!

Rocketqueen - här sa de också att de sätter igång 42+0 men för mig är det en söndag. Om de gör det fastän det är söndag vet jag inte, men troligtvis inte med min "tur".

• Polarlantis

Ensortsmamma: STORT grattis till er, skönt att alt gick fint!

Ni som väntar och hoppas, lycka till i massor!!!

Oroväckande mycket snack om igångsättningar känner jag...här händer det iaf inget :( 6 dagar till bf och sf 37,5 hos bm idag...inget annat kul att berätta alls, suck!   

• Sweet life

Har blivit så sjukt bubblig i magen... Är det nån mer som är det? Alltid framåt kvällen det kommer och från ingenstans!

• Essence

Leila Natalie kom ut kl 09.23 i onsdags, efter att jag blev sövd och snittad. Ryggmärgsbedövningen ville verkligen inte ta så det var därför de fick söva mig.

Hon vägde 4090 och var 53 cm stor. Vi fick komma hem idag eftersom allt har gått så himla bra. Nu väntar jag bara på att min mage ska bli normal igen.

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-06-15 15:12:54 följande:
    Uddabus - har du inte varit in på koll tidigare? Här får man gå i 41+3 och de startar den 14 dagar efter bf.

Ensortsmamma - Grattis till killen .

Rocketqueen - härligt med energi, skickar du lite till mig?!

Bf +6, både jag och sambon ger blanka f*n i fotbollen så jag kan gärna få bebis istället . Har fått för mig att den kommer den 17e, vi får väl se.
    Jag har faktiskt såpass mycket att jag skulle kunna dela med mig lite

Okej, jag trodde att det var delar av slemmisen jag stötte på för några veckor sen men det var det ju inte, den kom ju idag, det gick inte att missförstå... Euuw... Men jag tolkar det som att kroppen fortsätter att jobba sig framåt! Sakta men säkert kanske man kommer hela vägen fram utan igångsättning.
  • Uddabus

Hur många har gjort hinnsvepning här inne? O har det hjälpt?

Har sammandragningar med lite typ mensvärk nu... Kommer lite oftare o har fortfarande rosablodiga flytningar efter svepningen vid 12-13 tiden idag...

Tror ni det är på g?

• LillSnurr82

I dag kom lilla Märta till världen! 51 cm lång och 3640g kärlek