• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-15 23:43:48 följande:
    Idag 18:11 föddes våran Luca:) Kl 16:45 knäppte det till i magen så högt att jag hörde det och nån minut senare forsade det vatten. Värkarna kom med full fart på en gång och som sagt 18:11 var han ute. Grattis till er andra som också fått

Grattis!! Shit vad fort det gick!
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79

Grattis till alla som har fått bebis :).

Måste kännas lite jobbigt för er som gått över 1-2 v att se att folk som beräknades vara bland de sista få före...jag kommer väl snart få ställa mig i "övertidsledet" :p.
    MEN det är ingen tävling alla bebisar kommer ju ut förr eller senare det krävs väl bara lite extra tålamod när man går över tiden. :). Bara det går bra för alla så är man ju glad :).

• LillSnurr82

Grattis till Luca IdaElinLivia!! Härligt då är våra små nästan precis lika gamla. Vår lilla Märta föddes ju i dag kl 17.32!

Har kanske missat att gratta någon mer som fått under (går)dagen , har inte läst allt som skrivits under dagen.. Säger grattis till alla andra bebisar (om det finns några jag missat ) och lycka till till er andra som kämpar och väntar! Snart är det eran tur att få träffa era små söta bebisar.. De kommer möta världen när ni minst anar det...

• Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-06-16 01:53:44 följande:
    Grattis till Luca IdaElinLivia!! Härligt då är våra små nästan precis lika gamla. Vår lilla Märta föddes ju i dag kl 17.32!

Har kanske missat att gratta någon mer som fått under (går)dagen , har inte läst allt som skrivits under dagen.. Säger grattis till alla andra bebisar (om det finns några jag missat ) och lycka till till er andra som kämpar och väntar! Snart är det eran tur att få träffa era små söta bebisar.. De kommer möta världen när ni minst anar det...
    Du hade väl samma BF som mig 17 juni? Jag tror inte att jag kommer att få bebisen då, tidigast nästa vecka eller veckan därpå..:P.
  • LillSnurr82

Bumman79 jo precis 17/6 hade jag bf. Tycker det är kul stora syster kom på
    Bf-1 och lilla syster på bf-2 ...:) dessutom föddes lillasyster på samma dag som min farmor skulle fyllt 96 år.. Så då bestämde vi att namnet Karin (som farmor hette ) ska så klart Märta få som mellannamn..

Usch är sååå trött men går faan inte att sova i sjukhussängarna :( 1 timme har jag lyckats med..
    Sov dåligt förra natten med. Hade ju redan då känningar av vad som komma skall, plus att storasyster fick panik mitt i natten pga tandvärk :( sov kanske 3-4 timmar osammanhängande den natten sen en förlossning på det..

• zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-15 23:43:48 följande:
    Idag 18:11 föddes våran Luca:) Kl 16:45 knäppte det till i magen så högt att jag hörde det och nån minut senare forsade det vatten. Värkarna kom med full fart på en gång och som sagt 18:11 var han ute. Grattis till er andra som också fått

Jätte grattis! Skönt att det gick fort :) hoppas allt gick bra