• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Grattis till alla bebisar ett särskilt grattis till enortsmamma, vad underbart att du fick vara med om detta:) 

• zenoble

Åh jag kan inte se fotbollen.. Får panik när man får förhoppningar som bara rasar. Skit .. Hoppas det tittar ut nån mer bebis istället

• bebisgalen
    Uddabus skrev 2012-06-15 20:08:25 följande:
    Hur många har gjort hinnsvepning här inne? O har det hjälpt?

Har sammandragningar med lite typ mensvärk nu... Kommer lite oftare o har fortfarande rosablodiga flytningar efter svepningen vid 12-13 tiden idag...

Tror ni det är på g?

jag fick hinnsvepning, slemmproppen börja gå direkt och värkarna börja bara några timmar senare.

Drygt 24 timmar senare var han ute. 
  • fyrklöver81

Grattis till alla bebisar:) här ligger jag hos svärföräldrarna då min man jobbar dygnspass:( har lite förvärkar mer än vanligt och hoppas innerligt att det inte blir bebis inatt. Vill helst inte föda med svärmor :) men mannen är bara 1,5 timmar bort . Hoppas alla ni som vill får föda inatt, heja heja ;) kram och godnatt på er !

• IdaElinLivia040611

Idag 18:11 föddes våran Luca:) Kl 16:45 knäppte det till i magen så högt att jag hörde det och nån minut senare forsade det vatten. Värkarna kom med full fart på en gång och som sagt 18:11 var han ute. Grattis till er andra som också fått

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Uddabus

Ett stort grattis till alla som fått sina bebisar...

Ska försöka sova en stund till nu om det inte sätter fart ännu mer...

Läget är samma som innan småvärkar men lugnt ändå