• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV

Jag är kvar! BF 29 juni...
    Inatt och idag på morgonen har jag haft diarrén från helvetet (ni vet när man inte vet om man kissar eller bajsar).
    Så var det med de andra barnen innan förlossningen satte igång, men jag vågar inte hoppas! 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Emma Stark
    AAEV skrev 2012-06-19 12:58:23 följande:
    Jag är kvar! BF 29 juni...
    Inatt och idag på morgonen har jag haft diarrén från helvetet (ni vet när man inte vet om man kissar eller bajsar).
    Så var det med de andra barnen innan förlossningen satte igång, men jag vågar inte hoppas! 
    oj oj va spännande :D
  • ooLunaoo

Jag är kvar. BF 26:e.
    Fick en blödning natten till i söndags och ringde förlossningen då jag inte visste vad det var. Dom sa att det nog var en teckensblödning och att det kunde sätta igång om allt från några timmar till några dagar. Men nu börjar det kännas som att hon lurade mig för jag har inte minsta lilla känning av nånting. :(

Förresten, får man ha sex fast man haft en blödning?

Grattis till alla er som fått era små redan. :)      

• Leisa

Jag är också kvar här! Förlåt, läser ofta men är jättedålig på att skriva. Bf på fredag 22/6 med min tredje, men än så länge är det jättelugnt. Hade ställt in mig att få tidigare då min första kom -8 BF och min andra tittade ut två dagar före.
    Men än finns det tid, men jag tror jag får gå över denna gång :/

Håller tummarna för dig Uddabus att du snart har din bebis i famnen! :)

Och jättestort grattis till er som redan fått era små och lycka till alla som sitter i min sits!

• Emma Stark
    Förresten, får man ha sex fast man haft en blödning?
    Jag tror att enda gången man inte ska ha sex är när vattnet har gått för då är infektionsrisken stor. Men får du en blödning så är det väl från livmodertappen det blöder. Men jag är inte helt säker! :)
  • Radiant

Grattis pluttan och ni andra som fått! Och lycka till till alla som är på G. 

Jag känner att jag är färdig med att vara gravid nu, BF om två dagar (21 juni) har känt en viss ökning i molande/sammandragningar de sista dygnen men vågar inte riktigt hoppas, är ju trots allt första barnet och de flesta går över.

Var hos BM idag, hon trodde nog att det var sista gången vi sågs men fick en ny tid på måndag. Har inget hänt då skulle hon göra undersökning och kolla tappen och allt sånt vilket känns bra så man kan vi en liten fingervisning om det verkar vara på G eller inte.

Blodtrycket var lite högt, 130/90 tror jag att hon sa, kan det stämma?? Är inte så insatt i det där men det lät inte på henne som att det var hela världen, mer ett tecken på att förlossningen borde komma igång snart. 

• HeavyD

90 är precis gränsvärdet på undertrycket. 130 är ngt högt för att vara övertryck men det brukar de inte bry sig om undertrycket är bra. Hade högt blodtryck förra graviditeten och låg då på runt 140/95 men medicinerade inte. Blev dock igångsatt på BF +8

• emersson75

Här händer det inte ett smack, var på kontroll (Bf 17 juni) idag, huvudet rörligt och hon ligger väldigt högt upp fortfarande, så man får väl rikta in sig på datumet 2 juli ist, då blir jag nämligen igångsatt om inget hänt innan dess......trååååkkigt att gå runt så här......

• LillSnurr82

Grattis pluttan till dottern och lycka till uddabus, kanske du redan nu sniffar bebis..(?)