• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-19 10:14:34 följande:
    Idag ska vi shoppa inför midsommar. Vi kör på som om det här inte finns för att jag inte ska bli helt galen! Så jag ska gå runt på vårt stooooora coop och hoppas på att det sätter igång nått..
    Ja det nya stället det var ju fräscht ju...
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-19 15:57:04 följande:
    Ja det nya stället det var ju fräscht ju...
    Ja, verkligen! Och det är ju bara 500 meter hemifrån så vi tycker det är toppen.. Det blir nog kanske dyrt varje gång man åker dit eftersom man måste passera deras fisk och delikatessdisk för att ta sig in i butiken..

Hur gick ditt ultraljud? Eller var det inte idag?
  • Bumman79

Har varit på ultraljudet idag å bebisen verkade ligga med huvudet långt ner kanske e därför det har ilat så mycket mellan benen senaste veckan :P.

Men när det gällde vikten så var det som jag trodde en stooor bebis hon tippade på ca 4,6 kg nu såhär BF+2 dgr. Jag tänkte SHIT!
    Men hon sa att jag inte skulle vara orolig osv för att vi har en sån bra sjukvård osv...men lite känner man ju ojoj hur ska jag få ut en bebis som kanske väger över 5 kg?
    Men det var svårt att mäta nu när den är så stor oxå bilden var mörk och skuggig och hon fick sitta å gissa lite när hon mätte...men på ett ungefär iaf.

• Uddabus

Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu...

15.50 togs dem...

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-19 16:25:55 följande:
    Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu...

15.50 togs dem...
    Hoppas att du skriver om en nyutomkommen bebis imorgon fm :)
  • IdaElinLivia040611

Lycka till Uddabus, hoppas du får en bra förlossning. ska tänka på dig!!!!

Lycka till också alla ni andra som är på g. Jag hade som sagt inte haft minsta känning innan mitt vatten gick. Inga speciella förvärkar eller nån slempropp att tala om. Och poff bara så var bebis här på mindre än 1 1/2 timme. När som helst nu tjejer....kämpa på ni e skit duktiga!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • zenoble

15.50 togs dem...

lycka till nu, tänker på dig!!
  • LillSnurr82
    Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu... 15.50 togs dem...

Spännande :) lycka till! Snart har du bebis hos dig...
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥