Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85
    AgnesGN: Stort grattis till dina härliga små flickor! Hoppas att allt går bra för er!

Idag är jag konstant hungrig/sugen....inte roligt!
  • PojkarnasMamma85

Usch, lider med er alla!

Jämfört med er så har jag det bra som "bara" har kraftig foglossning och en envis förkylning som hänger kvar. Fast för att få mig själv på lite bättre humör så lyxar jag faktiskt idag, med god lunch, god dricka och lite smågodis och en "Mama" tidning

• PojkarnasMamma85

Nu är jag hemma från läkaren. Kortfattat så får jag ett planerat snitt, ska tillbaka i vecka 34 på ett inskrivningssamtal. Känns lite förvirrat men samtidigt är jag lättad och glad!

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-16 06:42:24 följande:
    Kan man få... Sammandragningar vid orgasm...

Men kanske inte vansinnig smärta...
    Vansinnigt ont gör det inte, men det känns mer än bara obehagligt...typ kraftig ihållande sammandragning som blir värre när jag står/går...
  • PojkarnasMamma85

Jag får ett snitt pga att jag fick en sfinkerruptur grad 3-4 förra gången och jag vägrar en vaginal förlossning denna gång!

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-03-18 12:03:12 följande:
    Foglossning mega idag... :( Ska ringa sjukgymnasten imon och sen prova bälte. BM pratade om sjukskrivning då jag inte ens kan åka och handla mat längre och knappt ta dottern på ÖF två dagar i veckan. Hon sa på ett snällt sätt att jag knappt klarar att vara mammaledig... :( Kändes hårt! Man vill gärna klara vardagen, men är inte lätt när kroppen säger ifrån trots att man inte går utanför dörren...

Men min fråga är: om jag skulle bli sjukskriven sista tiden, måste min sambo vara hemma och ta hand om dottern då eller kan man ha tex farmor/mormor till hjälp? Eller måste någon vara f-ledig hos försäkringskassan just?

En kompis sa nämligen att de kunde kolla det där på något vis och någon förälder var tvungen att vara hemma på fl. Men det lät så konstigt, man får ju ta ut hur många dagar man vill i vanliga fall ju...

Blev helt snurrig av hennes förklaring...
    Jag vet inte om det är så här men jag tror det kan vara så :P Att om du blir sjukskriven måste du ju bryta föräldraledigheten och kan inte din man/sambo vara hemma då utan att ni istället väljer att mormor/farmor ska ta hand om barnet så går det alldeles utmärkt. Man kan ge föräldraledighetsdagar till mor- och farföräldrar, tror jag i alla fall. Det absolut bästa är ju att du ringer och frågar FK eller försöker luska ut det på deras hemsida.
  • PojkarnasMamma85
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 12:11:25 följande:
    Nu är vi hemma igen och bebis levde , tack gode Gud! Men de va inte så konstigt att jag inte känt nånting för den sov. Och de sa att den förmodligen ändrat sina sovrutiner men de förstod vår oro till 100% och de gjorde alla möjliga sorters tester och vi fick även träffa läkare. Även hon försökte väcka bebis , till slut satte hon på så att man hörde hjärtljuden för hon sa att en del bebisar vaknar utav de och då började de röra sig lite där inne. Otroligt skönt, men ändå konstigt då har den alltså sovit från kl 07-11 länge tycker vi. Men skönt att ha fått de uppkollat. De är ju hemskt vänliga på förlossning , och påpeka flera ggr att vi var välkomna hur många ggr på dygnet vi ville. Ja sa att de va pinsamt att, men hon tyckte inte att jag alls skulle ursäkta mig.
    Påvägen ut så var rummet till änglarna öppet och vi såg den lilla änglasängen som vår dotter låg i, många tankar. Sängen är otroligt fin men jag vill inte behöva lägga ett barn till i den..
    Åh så skönt för er! Det är ju självklart att man ska åka in till förlossningen om man är orolig för någonting! Bättre att åka en gång för mycket liksom! Grattis till det fina resultatet
Svar på tråden Juni-barn