• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Om en liten stund far vi in å föder barn :) jag snittas vid lunch kram

• AAEV

Här avtog allt sent igårkväll. Men jag är väl förberedd på det, även om jag hoppas på en annorlunda start denna gång :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Emma Stark
    lycka 4 skrev 2012-06-26 07:17:52 följande:
    Om en liten stund far vi in å föder barn :) jag snittas vid lunch kram
    Underbart! Lycka till :D
  • Emma Stark

BF+10 idag och det börjar kännas som om min kropp inte vet vad den ska göra och att det därför kommer bli en igångsättning på söndag =( Jobbigt som fan är det! :/

• fyrklöver81

Lycka till alla!

Här vill jag att bebis stannar kvar tills i morgon, då min man jobbar dygnspass från i eftermiddag och jag är själv med barn och hund.

Jag har ju risk för väldigt snabb förlossning, så vi får se om det blir aktion inatt. =( 

3dagar kvar till bf, me enl statistiken ska han komma idag. födde dottern 39+6.  

• LillaGrynet

Jag längtar efter att få tillbaka min kropp igen.. Inte vågat väga mig efter Förlossningen ännu.. Känns inte som jag gått ner så mkt å absolut inte nått startvikt på långa vägar:-/ Samtidigt längtar jag efter att vara gravid igen.. Å börjar redan tjata på sambo när vi ska skaffa nästa.. Haha! Ella är 2 veckor nu

• dontworrybehappy

Lillagrynet: Jag vill också vara gravid igen men nu har vi vår efterlängtade trea och tiden ska ju räcka till. Suck!!

Hur mycket gick du upp under grav? Med första och andra gick jag upp som fan, 20-25kg med båda (två tjejer) som tog iaf 6månader innan det va borta. Men nu med Noel så gick jag bara upp 10kg som redan är borta. Gravidmyten om att man går upp mer med tjejer stämde iaf på mig ;)

• Uddabus

Vill bara säga grattis till alla som fått barn o till er andra som fortfarande väntar så är det iaf väldigt nära nu...

Ni behöver ju inte gå lika länge som mig får jag hoppas... 42+5 alltså...

O här är oxå samma... Har knappt gått ner något alls ännu. Fast Charlie bara är en vecka imorgon så vill man ha gått ner lite iaf...

Fast idag känner jag mig äntligen lite piggare...

Har glömt berätta att dem trodde att jag fått lungemboli ( propp i lungorna) så i fredags var det totalt kaos med att dem satte mig på akuten med en 2 dagars bebis på delat rum dessutom så jag bröt fullständigt ihop efter en stund o skällde ut dem alla efter noter o gick utan att ta fler prover än dem på bb...

Vilket resulterade i att jag fick åka in o göra skiktröntgen osv.. Ännu mer tok från akuten så jag skällde på dem igen o gick upp till bb o bröt ihop. Eftersom jag inte fick amma på 4 timmar var jag tvungen att ge ersättning.

Bb personalen tog hand om allt o gulligare personal fanns inte..

Vi åkte in halv ett för pku test osv o var inte hemma förrän halv elva på kvällen...

Då hade min kära svägerska o bror fixat god mat till oss... Dukat fint med tända ljus i jag fick alkoholfritt bubbel " vin"

Så fina dem är :)