• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Hemma i lugnet igen. Känns helt galet att vi är tre stycken nu.... Men det går åt mycket energi så jag har inte ens öppnat locket på datorn. När jag gjort det så ska jag uppdatera lite mer. Lycka till alla som är kvar!

• Emma Stark

Fortfarande ingen bebis här... Var hos BM och fick ännu en hinnsvepning idag. Det hade inte hänt NÅT från förra veckan.. Öppen 1 cm med 3 cm livmodertapp kvar... Fick en tid för igångsättning på söndag om det inte hänt nåt innan dess...

Snart dags att gå och lägga sig för att välkomna häääärliga BF+10......

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-25 20:44:09 följande:
    Hemma i lugnet igen. Känns helt galet att vi är tre stycken nu.... Men det går åt mycket energi så jag har inte ens öppnat locket på datorn. När jag gjort det så ska jag uppdatera lite mer. Lycka till alla som är kvar!
    ÅÅ skönt att vara hemma förstår jag :). Du får berätta mer sen när du orkar :).
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-06-25 21:04:02 följande:
    Fortfarande ingen bebis här... Var hos BM och fick ännu en hinnsvepning idag. Det hade inte hänt NÅT från förra veckan.. Öppen 1 cm med 3 cm livmodertapp kvar... Fick en tid för igångsättning på söndag om det inte hänt nåt innan dess...

Snart dags att gå och lägga sig för att välkomna häääärliga BF+10......
    BF + 9 för mig imorrn...det suger :).
  • CatrinF

BF idag- Inga känningar =( var på förlossningen idag för ställningstagande och kontroll. Ca 1.5-2cm kvar av tappen. Har inte känt ett smack av någon endaste sammandragning eller värk under hela graviditeten... Blir igångsatt på fre... =)

• Bumman79
    sanna87 skrev 2012-06-25 23:07:15 följande:
    Blixt från klar himmel! Värkar sedan 17-18snåret. kommer mellan 3-7 min o håller på i 1 min. Bebbe på g?!
    Det låter det som! Lycka till Solig
  • dontworrybehappy

Jag skulle också vilja föda barn igen, känna hur varje värk tar än närmre sitt barn, hur stark kroppen är som tillsammans med ett fokuserat sinne sakta tar en igenom förlossnings arbetet och att få känna alla känslor på samma gång i ett enda virrvarr. Man är så skör men ändå så stark på samma gång. Det är en så sjukt häftig resa kroppen tar en på under förlossningen!

Åh va jag är avis Sanna!!!