• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Grattis till bebis Marie!

Sweet life: hoppas ni hittar annan barnvakt eller att bio-mamman ändrar sig igen. Fy vilken dålig stil!!!

• Uddabus

Sweet life. Så hade vi oxå men min bror ställde upp...

Vet att ni har det lite speciellt med ert barn... Men att föda barn är väldigt speciellt det oxå... O har ni absolut ingen som kan ta henne???

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-24 12:58:38 följande:
    Ibland vill jag bara kräkas på biomammor som bryter sina löften 1 dag innan...

Nu har vi ingen barnvakt ifall förlossningen drar igång under veckan som kommer.. Så det blir väl så att jag får vara ensam på förlossningen....
    Men fy vad taskigt! Finns det ingen kompis eller så som kan ställa upp? Inte kul att ligga där själv speciellt inte med första barnet....
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-06-24 21:25:34 följande:
    Sweet life. Så hade vi oxå men min bror ställde upp...

Vet att ni har det lite speciellt med ert barn... Men att föda barn är väldigt speciellt det oxå... O har ni absolut ingen som kan ta henne???
    Ja, hon är autistisk och att plocka in vem som helst funkar ju inte tyvärr...

Sambon ska kolla med personalen på förskolan om nån av dom skulle kunna ställa upp, självklart mot betalning vid eventuell kris...
    Bumman79 skrev 2012-06-24 21:29:44 följande:
    Men fy vad taskigt! Finns det ingen kompis eller så som kan ställa upp? Inte kul att ligga där själv speciellt inte med första barnet....
    Ja, man kan ju tycka det... Hennes sistaminuten resa var tydligen viktigare än sitt eget barn!
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-24 21:33:13 följande:
    Ja, hon är autistisk och att plocka in vem som helst funkar ju inte tyvärr...

Sambon ska kolla med personalen på förskolan om nån av dom skulle kunna ställa upp, självklart mot betalning vid eventuell kris...

Ja, man kan ju tycka det... Hennes sistaminuten resa var tydligen viktigare än sitt eget barn!
    Verkar som att hon är avundsjuk på er babylycka å vill jävlas lite....
  • dontworrybehappy

Sweet life: läste upp inlägget för min man och vi sa i kör: -Det där gjorde hon bara för att jävlas! Vilken svinig käring, ursäkta mig men jag blir riktigt upprörd när jag läser att du sitter i en situation där du kanske ska behöva åka in och föda utan din man vid din sida :(

• lycka 4

Tjejer !! Idag är det dags för inskrivning på huddinge sjukhus. Ska vara där 11:25 sen är det hem för att fixa det sista och imorgon bitti kl 07 är det dags att infinna sig =)

Är sjukt nervös å har inte sovit många timmar i natt .
    Helt galet att den här resan är över , nu kommer jag aldrig mer ever att ha en växande mage , känna sparkar , må illa å ha krämpor.
    Började fundera i går över hur det kommer att kännas att vara mamma till fyra? , fick lite ångest och undrade om min tid kommer räcka till alla ? Men det är klart den gör , ominte annat så får man tiden att räcka.

Ho ho jaja dags för lite frukost .
    Kram på er underbara tjejer .