• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    Bumman79 skrev 2012-06-25 10:36:11 följande:
    Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?

Jag var dyngförkyld när det drog igång för mig. Hade haft en rejäl förkylning och rethosta i ca två-tre veckors tid då lilla fröken ansåg att det minsann var dags att titta ut!

Pga rethostan så kunde jag inte sova på nätterna och det tog verkligen ut sin rätt vid förlossningen. Jag var så kriminellt trött att jag bara ville sova mellan värkarna. Och eftersom jag var så uttröttad så kände jag inte när det var dags att krysta, jag orkade helt enkelt inte och efter att de försökt haft dragkamp och hängt över magen för att hjälpa mig på traven så beslöt de sig för sugklocka.

Om det hade gått att råda över så hade jag velat lämna den där skiten hemma och varit vid mina sinnesfulla bruk så klart. det kändes som att jag gick miste om själva förlossningen och "jag kan själv" och hur jag hade velat att denna förlossning skulle ha blivit. :-P
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Plus att jag var så jävla täppt i näsan och mitt i yrandet när vi skulle åka in så glömde jag så klart nässprayen hemma! Så att andas mellan värkarna var helt uteslutande. Men bm och uskan var snälla att droppa i näsdroppar emellanåt. :-P

Så om du är täppt, glöm inte nässprayen - packa ner den redan nu! :-P

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Lenis21

Håller med lina007 om att du ska packa ner nässpray redan nu om du är täppt. Det gjorde jag och det är jag så glad över nu.

• Emmelie Lindén
    Sweet life skrev 2012-06-25 14:11:29 följande:
    Åh!

Det ilar i hela jävla muffen! Känns som att urinröret ska gå i tusen bitar och jag vill bara hålla i allt och hålla det still när jag går..

precis så vill jag oxå göra, liksom hålla i muffen !!! 
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-06-25 17:33:19 följande:
    Plus att jag var så jävla täppt i näsan och mitt i yrandet när vi skulle åka in så glömde jag så klart nässprayen hemma! Så att andas mellan värkarna var helt uteslutande. Men bm och uskan var snälla att droppa i näsdroppar emellanåt. :-P
    Så om du är täppt, glöm inte nässprayen - packa ner den redan nu! :-P
    Å det lät verkligen tufft...jag var å köpte nässpray nyss å lite halstabletter...känns som att det är väldigt viktigt. Synd när man tappar krafterna sådär..så typiskt att man måste bli sjuk precis innan. Men du klarade det iaf tillslut :)
  • Bumman79
    Lenis21 skrev 2012-06-25 18:32:04 följande:
    Håller med lina007 om att du ska packa ner nässpray redan nu om du är täppt. Det gjorde jag och det är jag så glad över nu.
    Ja jag köpte nässpray efter att ha läst ditt inlägg om det...kanske blir min rädddare i nöden om något startar snart :).
  • H Karin

Jag är kvar... har bf i morgon. Vattnet har faktiskt börjat sippra ut, så det är nog på g...

• AAEV

Nu har jag haft värkar med ca 5 min mellanrum i ett par timmar - men det gör inte så ont som det "ska". Hoppas det drar igång inatt... inga större förhoppningar dock, eftersom jag hade det så här med första i flera veckor...

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Bumman79
    H Karin skrev 2012-06-25 19:53:30 följande:
    Jag är kvar... har bf i morgon. Vattnet har faktiskt börjat sippra ut, så det är nog på g...
    En från min mammagrupp blev igångsatt pga just sipprande vatten...
  • Bumman79
    AAEV skrev 2012-06-25 19:56:32 följande:
    Nu har jag haft värkar med ca 5 min mellanrum i ett par timmar - men det gör inte så ont som det "ska". Hoppas det drar igång inatt... inga större förhoppningar dock, eftersom jag hade det så här med första i flera veckor...
    Oj låter som att det är på G då...jag har inte haft så mycket värkar bara sammandragningar tror jag å absolut inte så ofta...