• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Radiant

Spännande lycka 4, LYCKA TILL! :D
    Och lycka till till alla er andra som fortfarande väntar!
    Och såklart; grattis till alla nya tillskott!!!

Själv är jag på BF+4 idag och nyss hemkommen från barnmorskan. Tappen var nästan helt utplånad och jag var öppen 2-3 cm, hon var förvånad att jag inte hade mer värkar och trodde på bebis inom kort. Så nu hoppas jag verkligen att det är på G! :D

• 84Maria

Åh vad skönt att snart vara där...

Här är det bf om 3 dagar och det ända som känns är förvärkar på kvällarna. Ont i magen och höfterna varje gång man ska vända sig runt i sängen. Yrseln och svettvallningarna kommer man ju inte att sakna dom börjar bli lite tröttsamma...
    Nu undrar man ju bara hur långt man kommer att få gå över för det känns som att h*n inte kommer att komma ut snart.
    Det märks i tråden att det är många som har fått nu. Det är lättare att hänga med i vad som skrivs hehe...   

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-06-25 08:29:49 följande:
    Tjejer !! Idag är det dags för inskrivning på huddinge sjukhus. Ska vara där 11:25 sen är det hem för att fixa det sista och imorgon bitti kl 07 är det dags att infinna sig =)

Är sjukt nervös å har inte sovit många timmar i natt .
    Helt galet att den här resan är över , nu kommer jag aldrig mer ever att ha en växande mage , känna sparkar , må illa å ha krämpor.
    Började fundera i går över hur det kommer att kännas att vara mamma till fyra? , fick lite ångest och undrade om min tid kommer räcka till alla ? Men det är klart den gör , ominte annat så får man tiden att räcka.

Ho ho jaja dags för lite frukost .
    Kram på er underbara tjejer .
    Lycka till :). Kanske känns konstigt att aldrig känna sparkar å sånt men det är nog skönare att få ut bebben ;)...
  • Bumman79

Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-25 10:36:11 följande:
    Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?
    Nån sa till mig för ett tag sen att man oftast blir förkyld innan det är dags.. Vet inte om det ligger nån sanning i det, men vi kan väl hoppas?
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-25 10:37:44 följande:
    Nån sa till mig för ett tag sen att man oftast blir förkyld innan det är dags.. Vet inte om det ligger nån sanning i det, men vi kan väl hoppas?
    Jaa man kan ju hoppas :). Är det bara du å jag kvar nu eller? Bergatöserna :P. Jag kände på mig att jag skulle bli typ sist...
  • Bumman79

Man kanske glömmer bort att man är förkyld om man ligger med förlossningssmärtor ändå?

• Ensortsmamma

Vet inte hur det är att vara förkyld under förlossning, men jag blev det nu efter med Hampus. Och de är inget kul, amningen har krånglat sen dag ett och nu orkar man knappt med sig själv så ska jag trilskas med honom och amning. Hoppas bara jag inte smittar honom.
    Lycka till alla som är kvar :)

• sanna87
    Bumman79 skrev 2012-06-25 10:36:11 följande:

Jag är kvar i alla fall.... 6 dagen över tiden. Jag har vart dålig i en vecka med hosta, förkylning mm. Har hört att kroppen är smart och oftast inte startar igång förlossningen förrän man är återställd. Just nu kan jag tycka - skit samma - kom igen kroppen, ge mig smärta, ge mig värkar! Jag vill inget hellre än att åka iväg till förlossningen och få skrika lite!
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-06-25 10:42:55 följande:
    Vet inte hur det är att vara förkyld under förlossning, men jag blev det nu efter med Hampus. Och de är inget kul, amningen har krånglat sen dag ett och nu orkar man knappt med sig själv så ska jag trilskas med honom och amning. Hoppas bara jag inte smittar honom.
    Lycka till alla som är kvar :)
    Ush då hoppas att du blir frisk snart å att inte lillkillen blir sjuk...Tack