• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Aikotakara

Vecka 10 idag. Tvåsiffrigt~ Har fått en tid bokad för VUL (antar jag att det blir?) då jag är i vecka 12.. Då får jag förhoppningsvis se om där finns någon bebis och sen boka en tid för fostervattensprov. Tycker dock att det blir sent om det är i typ vecka 16 som BM sa.. :S

Jag längtar till vecka tolv och hoppas att allt går vägen.. jag tycker att jag är så orolig hela tiden och att det känns så overkligt. Ibland tror jag att jag nästan inte ens är gravid.. att jag har fått ett felaktigt positivt svar på stickan :P.
    Men i morse kände jag av det.. fyfasen. Värsta morgonillamåendet hittills.. Fick springa in på toaletten på jobbet efter 1 timmes bussresa och tomhulka. Det var fruktansvärt. Jag som trodde att mitt illamående hade försvunnit, men tydligen inte :'(

Vad äter ni på morgonen? Då jag vaknar 05:10 på morgonen är jag inte direkt sugen på något för så fort jag sätter mig upp i sängen mår jag illa.. Brukar dock tvinga i mig en halv falu rågrut, men det är svårt att få ner. Tips?

• Havsjungfrun
    Nangijala skrev 2011-11-21 15:01:03 följande:
    Fick se min lille bebis idag!! Det lilla hjärtat slog så fint och att såg bra ut, troligtvis berodde blödningen på sköra slemhinnor för hon kunde inte se någon blödning varken från livmodern eller tappen! Så skönt!
    Nu kan jag njuuta Solig
    Underbart!
  • Havsjungfrun
    tunrida skrev 2011-11-21 17:53:05 följande:

Jag började blöda i fredags. Åkte in meddetsamma till akuten där konstaterades att barnet dött i v 6 va i v 10+5.

Fick åka hem igen o in i lördags morse för skrapning men dom hade så mkt akuta patienter att jag fick åka hem igen efter 10 timmar. Fick åka in igår igen och efter några timmar fick jag skrapas.

Värsta helgen i mitt liv =/

Vad tråkigt att höra! Stor kram
  • Moa Li
    Aikotakara skrev 2011-11-21 18:32:06 följande:
    Vad äter ni på morgonen? Då jag vaknar 05:10 på morgonen är jag inte direkt sugen på något för så fort jag sätter mig upp i sängen mår jag illa.. Brukar dock tvinga i mig en halv falu rågrut, men det är svårt att få ner. Tips?
    Hihi, läste för snabbt och tyckte du skrivit att du tvingade i dig en halv rå falu ... huuuwa, mår illa bara jag tänker på en kall falukorv. Guld i mun En HALV dessutom, hahaha.
  • Pinkflower880

Gizmolarson: Vi ska också skriva hus på fredag. Längtar hur mycket som helst... Har värsta husfebern! :)

Nangijala: Vad skönt att allt gick bra. Kul att se bebisen med... :)

Tunrida: Fy vad tråkigt. Ta hand om dig!

Här lyser sexlusten med sin frånvaro. Men har en ganska tålmodig sambo som tar sig tid att få igång mig, och sen är jag på gång. Lite seg i starten bara... Skrattande

Har funderat på om mina Lergigan Comp hjälper eller inte. Idag glömde jag ta på morgonen, med resultat att jag mått olidligt illa illa hela dagen... Men då vet jag att dom hjälper, så man mår mindre illa... :)

Sådär ja
  • Pinkflower880

Dottern håller på att få tand. Hon vaknade, fick flaska och Alvedon. Sen var jag tvungen att upp och kissa, som vanligt nattetid. Kunde inte somna om, magen vill ha mat. Det riktigt sved sådär. Så nu sitter jag här med mina rostade mackor... Hoppas jag kan somna gott efter denna nattmåltid! :)

• RocketQueen

Har jobbat hela natten och nu ligger jag nerbäddad och försöker somna. Men jag är så nervös inför kuben! Bara åtta timmar kvar nu! Hur ska jag kunna somna? :-/

• Josenoah

Lycka till lillalyckan, det kommer gå bra ska du se!

Åhh jag är så ledsen (säkert hormonerna som förstärker) min son har gått på dagis nu i 4 månader och han verkar stortrivas, tills nu... Han är väldigt lugn liten kille på snart två år, men senaste gångerna jag hämtat honom eller lämnat så säger han "inte slå ... (sitt namn) flera gånger har han sagt så och det är en pojke där som är äldre än honom som min son är rädd för och gömmer sig bakom mig när den pojken kommer nära. Igår kom han hem med ett stort rivmärke på kinden. Och hela tiden säger han så fort vi säger att vi ska åka till dagis inte slå sen sitt namn. Pratade med pedagogerna idag men dem har inte sett nån specifik händelse. Känns så jobbigt att lämna honom där om jag vet att han är ledsen :((( barn i den åldern är ju lite buffliga av sig men äns mamma hjärta svider :(

• IdaElinLivia040611

Va å tog blodprovrer igår, 6 rör blev det då var det även till KUB. Usch gillar det inte!!!! Annars måste jag säga att jag börjar vakna upp ur denna dimma av illamående och trötthet. Fick också värsta hormon attacken igår kväll å grinade som ett litet barn. Min man fattade ingenting och frågade om han gjort nått...stackarn. Hade inget bra svar var bara ledsen. Idag e den känslan som bortblåst. 10+4 idag snart börjar den magiska v 12:) Grattis till er som sett hjärtan ticka, och många styrke kramar är det inte gått lika bra

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523