• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Zvartaliljan skrev 2011-11-23 21:45:41 följande:
    alltså...jag är i v.12+3 idag men har inte fått tid för inskrivning förrän den 6 december...då kommer jag ju vara i v.14+2. Är inte det lite sent för en inskrivning??

Mår förjävligt, illamåendet o kräkningarna är hemskt, känner mig yr och energilös och magen strular jättemycket...inte så kul o sitta i skolan o må så här Vet inte hur jag ska klara av skolan...känns som det kommer gå åt helvete alltihop. Ligger efter massor nu efter 9 dagar hemma med vattkoppe-sjuka barn o nu har jag fått vara hemma för jag kräkts så mycket.
    Förstår hur du känner dig!! Det är inge kul att ligga efter i skolan.. Sitter hemma och skriver hemtenta, men känner att jag missat för mycket av föreläsningarna för att ens förstå frågorna..

Vad pluggar du?
  • Zvartaliljan
    Sweet life skrev 2011-11-23 21:47:28 följande:
    Förstår hur du känner dig!! Det är inge kul att ligga efter i skolan.. Sitter hemma och skriver hemtenta, men känner att jag missat för mycket av föreläsningarna för att ens förstå frågorna..

Vad pluggar du?
    Tekniskt basår. Just nu Matematik D, Fysik B och teknik-kurs med bland annat produktutveckling där jag ska lära mig värsta jävla programmet (CAD) o designa en produkt i, skitsvårt när man knappt orkar tänka

Någon som vill hjälpa mig? Jag ska designa en produkt som man enkelt kan ha med sig in i affären för att transportera ut 3 läskbackar till bilen utan att behöva använda kundvagn. Det skulle vara en ovanlig, nyskapande och multifunktionell produkt. Jag har noll fantasi just nu :-/ Ska ju helst gå att rita enkelt i CAD också då jag verkligen inte fattar det programmet...
  • Zvartaliljan
    MissFörstånd skrev 2011-11-23 22:02:21 följande:
    Liljan - jag tycker det låter väldigt sent. Här sa bm att inskrivning är mellan V7-11.
    mm trodde jag med...kanske de inte tyckte det behövdes då det är mitt tredje barn? Fast med tanke på mina mycket komplicerade tidigare graviditeter kan man ju tycka att jag borde ha en tidig inskrivning...
  • IdaElinLivia040611

I morgon går jag äntligen in i vecka 12....men kommer inte känna mig lugn förrens 7 dec då det är dags för kub. Har en massa illamående fortfarande men slipper kräkas nu. Men jag fattar inte hur man kan vara så hungrig hela tiden. Som nu till frukost åt jag två mackor och tre ägg. nu en timme senare känns magen tom och jag måste börja fundera på vad jag kan få i mig. Känns helt sjukt. Har inte så mycket växtvärk och jag vet inte om jag känner livmodern än, det som gör att jag inte e lugn förrens jag ser att det växer som den ska. Fast magen jäser ju iofs åh men bara ältar å ältar......

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Moa Li

Nu är jag också i vecka 12. Ul om en vecka. Ska lämna blodprov för Kub/nupp imorgon och får svar på inskrivningen och ultraljudet. En vecka kvar.

• Josenoah

Går oxå in i vecka 12 i morgon :) känns bra, lyckades få ett ul på tisdag. Hoppas det bara visar positiva saker och mitt myom inte växt!! Ha en trevlig första advent i helgen :)

• Sweet life

Smärta!!!!

Reste mig ur soffan för att gå på toa och det kändes som att hela höften och lårbenet gick av!!!! Gör ont i höften och strålar ner i låret och ända ner i knät! Så nu sitter jag här i soffan igen och gråter.. Jag som brukar vara härdad. Är uppväxt med kronisk smärta då jag är reumatiker, men det här är ju nått så överjävligt! Inte nog med smärtan så höll jag på att tuppa av pga. blodtrycksfall när jag reste mig...

Känner mig ynklig idag...

• Tre Flickor

Nupp ultraljudet i tisdags gick väldigt bra. Jag fick datum för bf fastställt till den 30 maj så jag ändrar på BF listan. Liten sprattlade, sparkade och drack fostervatten. Allt såg normalt ut, vilken lättnad. Jag fick tid för RUL den 3 januari i vecka 18+5 och då ska vi förhoppningsvis få veta om det är en lillebror eller lillasyster som gömmer sig där inne Flört

zenoble - Jag bodde i kalmar tidigare men bor nu i borgholm.

• Dancia
    jjohansson: Vad skönt att ni fått komma hem och vad duktig din lilla tjej är :).

liljan och loppan: jag tycker det låter lite sent faktiskt. Jag har min inskrivning på onsdag då jag är i v.10+3 och det tyckte jag var sent :P.

Hur många av er har fått tid till RUL? Ser att några redan fått och jag får nog vänta till slutet av december eller början av januari innan jag får min tid skickad till brevlådan, brukar ske i v.16 ca.