• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    Berättade för syrran igår att jag är gravid...som väntat tyckte hon det var jättejobbigt att höra och blev ledsen Men jag var ju tvungen o berätta...v12+0 nu o kändes som att jag inte kunde vänta längre för då hade hon ju bara fått höra det från någon annan istället...
    Känner mig så taskig när hon har det så tufft och försöker och försöker men det vill sig inte. O så kommer lillasyster och får 3 barn "lätt" (allt annat än lätta graviditeter men har iaf blivit gravid rätt fort).
    Vet inte vad jag ska säga till henne...känns som vi glider mer o mer ifrån varandra...vi har aldrig stått varandra särskilt nära men nu känns det som att vi blir mer o mer främlingar...det är så trist.
    Jag hade jättejobbigt med min bästa väns nyfödda då jag nyss fått MF. men jag var rak och sa som det var och det tog några månader där hon inte prackade på nmig ngn bebbe och jag kunde närma mig i lugn och ro och nu är det hur bra som helst! Alltså, det hade reda blivit bra innan jag blev gravid igen själv. kan bara säga, PRATA med henne och framförallt, berätta inte varenda liten graviddetalj, det orkar man inte höra om hela tiden. Fråga henne om det är ngt du kan göra, om ni kan göra ngt tillsammans som inte har med barn att göra, bygga på andra saker liksom... bara några tankar från en som inte har syskon så jag vet inte om det hjälper alls...KRAM!!
    Nangijala skrev 2011-11-21 08:22:14 följande:
    Har blodblandade flytningar nu på morgonen Gråter ska jag bara avvakta eller när åker man in och kollar om det finns kvar någon levande bebis?!!
    Åk in! Mycket bätter att kolla och få veta och ta INTE skit i from av det är SÅÅÅ NORMAAALT, stå på dig! Kommer säkert gå bra! Håller alla tummarna!!

EGO: I övermorgon går jag in i v11...v13 hägrar verkligen. Hoppas på att vara hemlig tills dess och så jag får kollat att den lilla lever...har ganska så mkt oro nu. Funderar på att ringa gyn direkt men ska vänta tills inskrivningen nästa vecka och hoppas på att dom kan boka in mig. Mår lite bättre nu också så då blir jag så klart ännu mer oroad... Foglossning på g också, gör verkligen ont ibland. Men rörelse verkar funka för mig, HOPPAS det håller i sig!!!
  • MissFörstånd

Nagijala - ring Gyn eller åk in. Du kommer inte känna dig säker förrän det är kollat.

Jag går in i v13 idag och är överlycklig

• Sweet life

Går in i vecka 12 idag och känner mig lugnare än på flera veckor! Men, det är en hel vecka kvar till vecka 13 och mycket kan hända, det var idag i min senaste graviditet som jag började blöda och det sen visade sig vara ett MA... Så jag går som på nålar...

• Havsjungfrun
    Nangijala skrev 2011-11-21 08:22:14 följande:
    Har blodblandade flytningar nu på morgonen Gråter ska jag bara avvakta eller när åker man in och kollar om det finns kvar någon levande bebis?!!
    Ring gyn så att du får komma in och kolla! Håller tummarna!
    MissFörstånd skrev 2011-11-21 09:33:12 följande:

Jag går in i v13 idag och är överlycklig
    Samma här! Känns skönt!

• zenoble

Hur har det gått nangijala har du kollat? Tycker du ska göra det så du kan känna dig lugn sen.

• PIO

Fick tid till rul idag :) 9 januari. Känns dock som en eeeevighet tills dess. Men den som väntar på nått gått :)

Nangijala- hur går det för dej?? Håller tummarna att allt går bra!!

• Nangijala

Hej!
    Jag sitter fullt upp med c-uppsats, blödningen har lugnat ner sig men jag ska åka in i eftermiddag, vid 16 tiden! Ringe även BM och de sa det gamla vanliga om att det så normalt och hejsansvejsan! Men jag kommer ju inte att kunna vänta i månader på att se att allt är okej! De sa att ajg kunde ringa gyn men eftersom att det är så tidigt så trodde hon inte att jag skulle få komma in på en undersökning.. Är det kvinnokliniken man ringer?

• Sweet life
    Nangijala skrev 2011-11-21 12:25:27 följande:
    Hej!
    Jag sitter fullt upp med c-uppsats, blödningen har lugnat ner sig men jag ska åka in i eftermiddag, vid 16 tiden! Ringe även BM och de sa det gamla vanliga om att det så normalt och hejsansvejsan! Men jag kommer ju inte att kunna vänta i månader på att se att allt är okej! De sa att ajg kunde ringa gyn men eftersom att det är så tidigt så trodde hon inte att jag skulle få komma in på en undersökning.. Är det kvinnokliniken man ringer?
    Antingen ringer du gynmottagningen, eller gynakuten...

Ja, det där om att allt är normalt och hit och dit är jag såååå trött på! Är glad att jag hittills blivit bemött med stor förståelse över min oro och aldrig blivit ifrågasatt..
  • Dancia
    Nangijala skrev 2011-11-21 12:25:27 följande:
    Hej!

Ring gynakuten, ring nu så du kan få en tid i eftermiddag. De har tagit in mig alla graviditeter när jag haft blödningar/ och eller smärtor.