• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

jag är supernojjig!!!

Mår jag bra,vilket jag oftast gör får jag för mig att något är fel...

Mår jag dåligt,får jag för mig att något är fel......

Jag har aldrig haft något missfall tidigare och vet inte varför jag känner mig så här:( men jobbigt som attan är det...har fått jättemycket magkatarr pga allt tänkande:(( ska bli skönt att få komma till KUB nästa fredag och få svar på hur liten har det där inne.Går in i v  12  på fredag,snart kan man pusta ut!!!

• Sweet life

ÄCKELVARNING!!!!

Idag upptäckte jag att jag har gula flytningar, vilket jag inte brukar ha i vanliga fall. Dem brukar vara vita. Det luktar inte illa och jag har inte ont eller kliar... Är det fler som har fått gula flytningar nu under grav?

• MissFörstånd

Sweet life - Japp det har jag också litegrann.

Usch vad jag är trög i magen. Igår kände jag mig hur svullen son helst och kom på att jag inte varit på toaletten på hela dagen. Superhård i magen, jag brukar vara tvärtom. Några tips på hur man håller magen i form? Tål inte linfrön eller andra fullkornsprodukter eller nyttiga bröd.

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-23 09:30:05 följande:
    Sweet life - Japp det har jag också litegrann.

Usch vad jag är trög i magen. Igår kände jag mig hur svullen son helst och kom på att jag inte varit på toaletten på hela dagen. Superhård i magen, jag brukar vara tvärtom. Några tips på hur man håller magen i form? Tål inte linfrön eller andra fullkornsprodukter eller nyttiga bröd.
    Okey, vart sjukt orolig då imorgon är dagen för mitt förra missfall...

Lactulos, kiwi, katrinplommonjuice... Jag har hela huskuren på lager då jag vart trög sen vecka 5....
  • MissFörstånd

Kiwi kan jag testa med till att börja med. Jag vet att OM magen funkar bra så innebär det toalett varje dag men om det en dag inte blir så så är det helt kört. Konstig mage sen barnsben .

Tror inte det är någon fara alls med flytningarna. Det förändras hela tiden tycker jag. Så länge de inte är brun/rosa/röda så är jag lugn.

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-23 09:46:01 följande:
    Kiwi kan jag testa med till att börja med. Jag vet att OM magen funkar bra så innebär det toalett varje dag men om det en dag inte blir så så är det helt kört. Konstig mage sen barnsben .

Tror inte det är någon fara alls med flytningarna. Det förändras hela tiden tycker jag. Så länge de inte är brun/rosa/röda så är jag lugn.
    Haha jag har börjat föra dagbok över hur ofta jag gör tvåan... förra veckan fick jag faktiskt gå varje dag, men nu har det gått 3 dagar sen sist...

Nej, jag ska inte oroa mig.. ska luta med det har jag lovat mig själv!
  • MissFörstånd

Sweet - inte kul när magen krånglar. Det är bra, inte oroa dig i onödan :). Tror att om något händer så bara vet man att något är fel, dumt att lägga energi på något som KAN hända. Det KAN faktiskt hända en olycka imorgon också som vi inte överlever men så kan man inte gå runt och tänka

• Dancia
    Sweet life skrev 2011-11-23 09:21:04 följande:
    ÄCKELVARNING!!!!

Idag upptäckte jag att jag har gula flytningar, vilket jag inte brukar ha i vanliga fall. Dem brukar vara vita. Det luktar inte illa och jag har inte ont eller kliar... Är det fler som har fått gula flytningar nu under grav?

Det är väldigt vanligt att underlivet kommer i obalans under graviditeten. Jag har lite äggvite konsistens på mina flytningar just nu och de är även liiite åt det gula hållet, men luktar inget konstigt alls. Så det är helt normalt, vilket ditt också verkar vara :). Luktar de konstigt och om underlivet kliar så kan man ha åkt på en svampinfektion.
  • Dancia

Konstig mage här också. Ena dagen jättehård i magen, andra riktigt lös. Sen kan det gå 4 dagar innan jag gör nummer 2 igen. Samtidigt illamående och magkatarr och kramper i tarmarna. Lite ÄCKELVARNING här också, är det någon mer än jag som haft slemmig avföring? Blev lite orolig för det idag faktiskt :-/.

• zenoble

jag har varit och är fortfarande jätte hård ibland sedan jag var i thailand.. lev knas där. Provat lactulos å massa fröer och annat men verkar inte funka. mår inte dåligt än men hoppas det kommer igång lite bättre snart!

Allt såg bra ut på ul idag, är i v 12+2 :)