fröken01 skrev 2011-11-20 17:25:09 följande:
Jag förstår precis hur du menar, men jag håller ändå inte med. Jag hade svårt att bli gravid och fick genomgå en jobbig hormonbehandling, fy fan vad hemskt att ens kropp inte fungerar som man vill och att få höra att Gud och hans moster väntar barn. Förstår verkligen vad din syster går igenom. Men ett barn är ändå väldigt, väldigt mycket bättre än inget. Det är min åsikt.
tror inte du läste allt vad jag skrev eller så förstod du inte vad jag menade...har inte sagt att det ena är bättre eller sämre...skrev att de går inte att jämföra! Självklart är ett barn bättre än inget. Men det förminskar inte att de som kämpar för syskon också
mår dåligt. Man ska inte jämföra de olika kamperna att få första barnet och att få ett syskon. Det är som att jämföra sorgen mellan en som har förlorat ett barn och en annan som har förlorat två, vem sörjer mest?? Man kan aldrig jämföra sådant och man ska aldrig göra det, finns absolut ingen anledning att jämföra sorger för det gör ingen glad. De som kämpat med att få ett barn VET vad de ska vara tacksamma för, de behöver inte bli påminda om det som att de då inte ska vara så ledsna för att de inte får fler.
Att vara ledsen och besviken över det man inte kan få är inte detsamma som att vara otacksam för det man har.