• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala
    Dancia skrev 2011-11-21 12:58:50 följande:
    Ring gynakuten, ring nu så du kan få en tid i eftermiddag. De har tagit in mig alla graviditeter när jag haft blödningar/ och eller smärtor.
    De öppnar nu kl 13 så jag ska ringa nu och höra om jag kan få en tid!
  • Dancia

Tack för era svar om livmoderns storlek :).

Jag ringde Gynakuten i förmiddags för att rådfråga någon som kan. Kunde inte ringa min BM som inte finns på plats förrän på onsdag. Jag kände mig så orolig för att jag kanske kunde ha en infkektion som gjorde att livmodern var svullen och därför känns så tydligt, och att det kunde vara därför jag har så mycket molvärk.

Men hon lugnade mig med att som omföderska, särskilt nu tredje gången är det mycket möjligt att livmodern växer mycket snabbare och har alltså kommit upp ur bäckenet tidigare än vad den gör första gången. Och molvärken är mest troligt vanlig växtvärk och det kan ju göra väldigt ont emellanåt.

Om man har en infektion så brukar det göra ont om man trycker på livmodern, och det gör det inte på mig, man brukar få lite feber, jag har ingen feber, och det gör oftast så ont att man absolut inte står ut, och så ont gör det inte :). Så med hennes ord känner jag mig lite lugnare igen.        

• Polarlantis
    Nangijala skrev 2011-11-21 13:00:23 följande:
    De öppnar nu kl 13 så jag ska ringa nu och höra om jag kan få en tid!
    Fånar dom sig så säg att du har ont också! Står på dig!!!
  • lycka 4

Hej tjejer!! Har inte skrivit på ett tag då mitt illamående äter upp mig :( mår illa konstant , kan inte sova på nätterna för att jag mår så jävla illa usch

• gizmolarson

På fredag skriver vi på... Har köpt hus å det sk bli så himla skönt att ha hus när familjen utökas från 4 till 5... Längtar..

• IdaElinLivia040611

Har mått riktigt mycket bättre idag, skönt att man får en dag här och där så man kommer ihåg hur underbart livet e;) nä men skämt å sido, går snart in i vecka 12 så det värsta håller på att gå över. Kan äta mat nu om jag bara kommer på vad, och är inte lika akut illamående på morgonen. Magen börjar puta riktigt fint nu. Min man älskar magen.....är det någon mer som inte kan få nog med sex....vi e som tokiga här ;)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-21 14:16:51 följande:
    Har mått riktigt mycket bättre idag, skönt att man får en dag här och där så man kommer ihåg hur underbart livet e;) nä men skämt å sido, går snart in i vecka 12 så det värsta håller på att gå över. Kan äta mat nu om jag bara kommer på vad, och är inte lika akut illamående på morgonen. Magen börjar puta riktigt fint nu. Min man älskar magen.....är det någon mer som inte kan få nog med sex....vi e som tokiga här ;)
    Hahah, känner igen det där med sex... Vi har sex så fort vi får möjlighet. När äldsta bonusen är i stallet, när vi lagt oss, när minsta bonusen kollar på film, barnprogram eller leker på sitt rum.. Allt från långa stunder till snabbisar lutad mot skrivbordet i karlns arbetsrum...
  • Josenoah

Ni som har mer än ett barn. När kände ni fosterrörelser på andra barnet? Var det tidigare än första? Väntar mitt andra så ska bli kul och se om man känner tidigare denna gång. Med sonen kände jag inte förns i vecka 25 tror jag det var.

• gizmolarson

Josenoah- kände sparkar senare med andra men när kg väl gjorde det så kände jag det mer p oftare än med första

• Nangijala

Fick se min lille bebis idag!! Det lilla hjärtat slog så fint och att såg bra ut, troligtvis berodde blödningen på sköra slemhinnor för hon kunde inte se någon blödning varken från livmodern eller tappen! Så skönt!
    Nu kan jag njuuta Solig