• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Moa Li
    Aikotakara skrev 2011-11-22 18:26:02 följande:
    HAHA, men rå falukorv är ju faktiskt himla gott. Tycker jag ;)
    Skrattande Skrattande Skrattande

...fast när jag läste det var jag verkligen inte sugen på rå falu! Kan annars hålla med om att det är rätt gott. Äter alltid upp snutten när jag steker och en och annan rå skiva slinker ner.
  • Aikotakara

Jag blev erbjuden fostervattensprov nu innan jul. I vecka 12 (om två veckor) ska jag göra ett VUL, sen boka in en tid för fostervattensprovet. Jag hoppas att allt går bra och att jag INTE träffar någon jag känner på sjukhuset då vi inte har berättat något ännu. Jag känner folk som jobbar på sjukhuset och vad fasen ska man säga om man träffar dem >_<  Huu...

• Tess1979

Sen i måndags är jag i vecka 12. Några på jobbet vet nu att jag är gravid, för att dom har frågat och då ville jag inte ljuga. Men officiellt är det inte än. Det är helt omöjligt att dölja magen i arbetsrocken och jag har modiga arbetskamrater som vågar fråga

Nästa vecka på fredag är det dags för KUB, ska bli jättekul att få se det lilla livet så det blir mer verkligt att man är gravid! Kommer precis ihåg hur det kändes när jag fick se min dotter på KUB-ultraljudet, underbart!! Jag hoppas dock att denna bebis är lite snällare och kan ligga still på rätt plats så det går att mäta nackspalten, det var nära på att det inte gick med dottern

Förutom illamående, ömma bröst och lite halsbränna så har jag inte haft så mycket känning av att vara gravid, vilket känns lite konstigt då jag hade mer känning så här tidigt under min första graviditet. Men igår kom växtvärken i magen och har även känt det idag, så det känns bara bra. Jag är inte den som är orolig men jag har undrat och väntat när värken ska komma

• PIO

Det är så många som längtar till kub för att få se den lilla. Jag är skiiit nervös inför kub. Är livrädd att de ska se att något är fel. Hade helst sluppit den men min man vill verkligen att vi ska göra den då han är jätte orolig för att få ett handikappat barn. Så han vill ta reda på så mycket som är möjligt för att få veta att bebisen är frisk. Sen såklart kan man ju aldrig va 100% säker men då kanske han kan slappna av lite om de visar bra resultat. Ska iväg imorgon o ta blodprov o sen nästa onsdag är ultraljudet. Usch blir så nervös!!!!

• PIO

Alltså vi har ett handikappat barn så han är orolig att få ett till. Då han vet vad det innebär.

• Tess1979

Det jag är mest nervös för inför KUB nu är att det inte ska finnas ett levande barn där inne, att det inte finns hjärtljud.
    Minns förra gången då han precis var på väg att börja ultraljudet så "bad jag till gud" att det skulle finnas något där inne, tänkte att fan va pinsamt om det inte ens är något barn där och här är jag och ska göra KUB-test Men när jag såg en liten som sprattlade så kändes allt bra. Det var först efter ultraljudet var klart och han satte sig vid sin dator och började knappa och jag fick stå och vänta på svar, det var då jag plötsligt blev skitnervös för själva KUB-svaret. Tror att det kommer att bli ganska samma upplevelse den här gången också.

• RocketQueen

Åh jag var livrädd innan. Hade så mycket tankar innan om vad vi skulle göra om det visade sig vara ett handikappat barn och vi har diskuterat det så många gånger. Att faktiskt få se att det fanns nån där inne var en bonus men gjorde så mycket för min skull, nu kan jag äntligen slappna av lite. Allt är så bra som det bara kan vara vid den här tiden Men jag sov ingenting natten innan...

• Polarlantis

Alltså växtvärk...hur känns den för er? Är i v 11 idag & har mest en obehagskännsla...liksom när man ätit för mycket godis...förstår ni vad jag menar? Skumt iaf! Skitnervig inför nästa veckas in...jag HAR gått på liv & inte haft foster, hemskt! Men nu vet jag :)