FiaA87 skrev 2011-11-25 08:33:46 följande:
Ett tag sen jag skrev nu! Är i vecka 13, 12+4 idag! Var hos BM i tisdags å dom tog alla blodpropp osv. Äntligen har illamåendet slutat.. Fick dock ett samtal sent I onsdags kväll från en annan BM som ringde för att berätta Att mina värden för struma inte så så bra ut:( dom vill att jag ska Komma in en gång i månaden för att ge blodprov, usch.. Är så nervös! Hatar att läsa alla negativa trådar här på fl men samtidigt kan jag Inte låta bli.. Det står lite överallt att det kan öka riskerna för missfall mm. Mamma har struma så jag vet vad det innebär Att leva med sjukdomen, det enda jag är rädd För är att det ska skada bebisen.. Sorry för ett tråkigt inlägg, kände bara att jag Var tvungen att skriva av mej:) Härligt att läsa om alla som fått se sina bebisar!!
Många gravida kvinnor får struma och levaxinet är absolut inte fosterskadande om man nu måste äta det... Däremot kan det vara så att när de som har haft upprepade missfall har man upptäckt struma och då hittat ett samband att det kan vara en orsak till alla upprepade missfall. Men det är långt ifrån vetenskapligt bevisat...
Så jag tror inte du behöver oroa dig, och speciellt inte när dom nu kommer hålla koll på dig!