• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Tjoho!!V 12 idag!!! Kub om en vecka....känns underbart,mår toppen:))

• FiaA87

Ett tag sen jag skrev nu! Är i vecka 13, 12+4 idag! Var hos BM i tisdags å dom tog alla blodpropp osv. Äntligen har illamåendet slutat.. Fick dock ett samtal sent I onsdags kväll från en annan BM som ringde för att berätta Att mina värden för struma inte så så bra ut:( dom vill att jag ska Komma in en gång i månaden för att ge blodprov, usch.. Är så nervös! Hatar att läsa alla negativa trådar här på fl men samtidigt kan jag Inte låta bli.. Det står lite överallt att det kan öka riskerna för missfall mm. Mamma har struma så jag vet vad det innebär Att leva med sjukdomen, det enda jag är rädd För är att det ska skada bebisen.. Sorry för ett tråkigt inlägg, kände bara att jag Var tvungen att skriva av mej:) Härligt att läsa om alla som fått se sina bebisar!!

• IdaElinLivia040611

Också v 12 idag, yeeessss!!!! Mår också bra idag. Ställde mig och bakade scones kl 07:00 i morse :P det säger ganska mycket. Hoppas verkligen att det vänder nu för då älskar jag att vara gravid. Ska lägga upp en ny bild i bildtråden för nu börjar en liten mage synas. Skönt för alla er som antingen sett eller hört era små liv. Kub snart så himla spänd. Kände min livmoder igår långt där inne. Det går halv vägs upp till naveln och ligger lixom åt vänster. Jättehäftigt att känna. Dröjer nog dock ett par veckor innan man kan se den med blotta ögat när man ligger på rygg. Brukar bukta riktigt mycket om man har en full blåsa på morgonen.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Sweet life
    FiaA87 skrev 2011-11-25 08:33:46 följande:
    Ett tag sen jag skrev nu! Är i vecka 13, 12+4 idag! Var hos BM i tisdags å dom tog alla blodpropp osv. Äntligen har illamåendet slutat.. Fick dock ett samtal sent I onsdags kväll från en annan BM som ringde för att berätta Att mina värden för struma inte så så bra ut:( dom vill att jag ska Komma in en gång i månaden för att ge blodprov, usch.. Är så nervös! Hatar att läsa alla negativa trådar här på fl men samtidigt kan jag Inte låta bli.. Det står lite överallt att det kan öka riskerna för missfall mm. Mamma har struma så jag vet vad det innebär Att leva med sjukdomen, det enda jag är rädd För är att det ska skada bebisen.. Sorry för ett tråkigt inlägg, kände bara att jag Var tvungen att skriva av mej:) Härligt att läsa om alla som fått se sina bebisar!!
    Många gravida kvinnor får struma och levaxinet är absolut inte fosterskadande om man nu måste äta det... Däremot kan det vara så att när de som har haft upprepade missfall har man upptäckt struma och då hittat ett samband att det kan vara en orsak till alla upprepade missfall. Men det är långt ifrån vetenskapligt bevisat...

Så jag tror inte du behöver oroa dig, och speciellt inte när dom nu kommer hålla koll på dig!
  • FiaA87

Tack för svaret! Har varit sjukt nervös.. Men det känns ju inte som att det blir bättre av att jag går runt och tänker på det hela tiden. Ska försöka slappna av och hoppas på att BM vet bäst!!

• JennieJ

Är nu vecka 11+2 och jag hoppas de är toppen på isberget jag upplever då illamåendet är värre än någonsin! Mår illa från morgon till kväll, insett att de som hjälper bäst är clementiner och äter ca 10-20 varje dag. Visst kan bero på allt som hänt oxå men vilket fall som helst hoppas jag på att illamåendet snart försvinner så man blir en bra sambo och inte ett monster jag just nu, mannen får inte ens krama mig utan att jag får ett anfall på honom *stackare* men orkar inte ha honom klängande för de räcker att ha barnen runt halsen. Nä vill ha tillbaka mitt gamla och trevliga jag och bara njuta av att vara gravid!

• Josenoah

Jag åt levaxin med sonen och allt fungerade toppen bra. Började må bra när levaxinet kom igång. Tack o lov så slapp jag denna graviditet då värdena var bra :) det kommer gå bra ska du se :)

• LillaGrynet

FiA87: Jag har också dåliga värden för höga.. Men det var ingen fara än så länge sa min BM.. Men jag får gå o ta tester varannan vecka:(