• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Jag har min inskrivning den 9/12 då är jag i vecka 13 (12+3) tycker det är sent. Har sen mitt rul/kub den 16/12 vecka 14 (13+3)

• Tess1979

Jag ska på KUB nästa fredag, då är jag i v.13 (12+4). Jag fick ett brev hem med tiden till KUB och även till RUL samtidigt. När jag har RUL är jag i v.19 (18+3)

• Uddabus

Jag hade inskrivning idag och jag blev så glad att jag inte gått upp mer än vad jag gjort... Trodde det var mycket mer men ack så glad jag blev att det typ bara var 2-3kg.

Trodde det var mycket mer med tanke på att jag små ätit som en tok i tre månader nu...

min bm är sååå underbar och gör mig så glad... Snacka lite om förlossningar redan eftersom min första var sååå jobbig men andra okej... fast jag är ju redan orolig att det ska bli som den första...

O vi skrattade verkligen i kapp om allt =) Att man får lov att vara arg och man får vara ledsen osv...

Hon sa det så bra att en förlossning får lov att låta o vara mycket just då... O skrattade jätte mycket..

Fick tid i jan för ultra o det känns som en evighet tills dess ju... Fast samtidigt kan man bara vara under tiden...

Skönt på något vis... Var i v 12+2 alltså redan inne i v 13...

• Annam85

Fick en extrakoll på liten idag... =) Men var inte alltför roligt innan dess. Hade en mindre blödning(ganska pytteliten eg.) igår och det i kombination med att illamåendet tycks lättat avsevärt de senaste dagarna och med erfarenhet av tidigare missfall gjorde det mig väldigt väldigt orolig. Typ inte sovit nåt natten till i dag....
    Fick en akut tid på KK på fm och både VUL och UL gjordes. ALLT såg bra ut! =) Hjärtat tickade på för fullt och liten ville inte alls ligga stilla för att kunna mätas. Var många tårar som fälldes under det läkarbesöket när all oro bara släppte.... Usch för den denna oro!  

Vi har bestämt att hoppa över KUB, men ska göra RUL 12/1, är då i vecka 19(ca) om jag inte har helt fel...

• Josenoah

Med sonen gick jag upp 7 kilo totalt. Denna graviditet har jag redan gått upp 4 kilo, antar att det är illamåendet som gjort att jag varit tvungen att äta hela tiden och att då vikten har hoppat upp :/ hoppas det inte blir alltför mycket bara.

• Uddabus

2-3 kg som jag skrev ovan... Men nu när jag mår bättre ska jag försöka hinna med lite promenader... O försöka äta lite bättre... För att slippa ta omega tre så ska jag försöka äta nötter, lax o makrill bl.a. Tre gånger i veckan... Så slipper jag ta en massa piller..

• PIO

Jag har gått upp 3-4 kilo de här 12 första veckorna. Försöker tänka på att äta en varierad kost men de har varit svårt när man mått illa. En vecka levde ja på piggelin :)

• Sweet life

Jag har inte vägt mig annat än på inskrivningen hos MVC, tänker inte göra det nån annanstans heller.. Så jag får vänta till vecka 20 innan jag vet om jag gått upp nått..