• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jag måste verkligen dra ner på tempot. Jag orkar inte mer. Varit borta nu 3 av 4 kvällar den här veckan och det är fullt ös från morgon till kväll. Energin tar slut.

Imorse var jag hos läkaren på barnmorskemottagningen. Hon gjorde en undersökning och frågade om jag ville höra hjärtat?! Självklart!!! Hörde ett pickande hjärta, så härligt .

• Pinkflower880

MissFörstånd: vad mysigt att höra hjärtat. Det tycker jag är helt mega mysigt... Längtar!

• Pinkflower880

Allt nästan packat. Mycket av dotterns saker får ju vara uppe till lördag morgon. Köpt färg och andra bra saker idag. Imorgon blir vi husägare! Kommer inte kunna sova inatt... :)

• MissFörstånd

Busbus - det har bm sagt till mig också men det var inte alls svårt. läkaren satte den där lilla manicken mot magen och vips så hörde vi ett fint hjärtljud. Allt blev så verkligt. Tror inte bm vill lyssna på hjärtljud före rul faktiskt.

• Sweet life

Appropå hjärtljud så har jag bokat tid hos min BM om tre veckor för att lyssna på hjärtat... Så det var inga problem, men inte tidigare än vecka 14 sa hon...

• LillSnurr82

När jag vänta dottern gick jag upp totalt 18kg. Hann gå ner 22kg innan jag blev gravid igen. Har inte vägt mig än, får vänta tills inskrivningen. Känner mig dock stor så har nog gått upp ett par kilo eller mer skulle jag tro.

• Magster

Hej tjejer! Var bara tvungen att kolla in den här tråden. Hade BF i juni 2011 o födde sedan 2 juli min underbara son Thor. Blev nostalgisk av att se en BF juni-grupp! :) Vi var en likadan grupp här på FL och vi har sedan feb 2011 haft kontakt på webben varje dag! Vi följdes åt i tusentals sidor här och nu på FB och alla har underbara bebisar på mellan 5-6 månader. I februari ska vi alla 10 med bebisar ses live för första gången. Hoppas ni hör får lika mycket glädje av varandra som vi haft och stort lycka till med era graviditeten!

• Nilee

Ul idag, v 13+1 =) kl halv 11

Först ska jag jobba, skönt att ha något annat att tänka på fram tills dess. =)

Efterlängtad dag