• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma

Hej! Är i vecka 12 (11+2) idag och tycker mig sen en tid tillbaka kunna känna lite som små mini fisksprattel?! Kan det vara bebisen jag känner eller är det tarmarna som arbetar som galningar?

• Pinkflower880

Skruttens mamma: Jag undrar också det. Känns precis som sprattel, så jag tycker det borde vara bebis. Känns bättre då! :)

• OHs mamma
    Pinkflower880 skrev 2011-11-25 18:58:25 följande:
    Skruttens mamma: Jag undrar också det. Känns precis som sprattel, så jag tycker det borde vara bebis. Känns bättre då! :)
    Då säger vi att det är bebisen vi känner!
  • MissFörstånd

Har ätit Levaxin i tio år och jag får höja dosen under grav. Ligger lite tokigt så jag ska lämna prover nu var 6e vecka.

• Elvis Mamma

Någon som har tips på bra hudvård för ansiktet?! Min hy är verkligen inte sig lik, brukar ha perfekt å problem fri hy å kan inte minnas när jag hade en finne sist men nu får jag finner varje dag, konstiga blemmor å är torr å fet om vartannat :-/ Alltid kört med Mary Kay som jag älskar men de funkar inte alls nu så behöver tips på något bra för gravidhy! Hade inte alls såhär när jag väntade sonen

• Uddabus

Faktiskt... Skulle det ju vara...

Prova att tvätta med olja.. Olivolja är faktiskt bra...

• Tre Flickor

Vad härligt att så många gått in i vecka 12 nu Glad

Vad gäller vikten så vet jag inte hur mycket jag har gått upp men jag misstänker att jag har gått upp 2-3 kg i vart fall. Jag har ätit och ätit och ätit lite till för att hålla illamåendet borta. Att jag sedan har cravings på kebabpizza och är akut sötsugen hela tiden har nog inte hållit kilona borta haha. Förra graviditeten gick jag upp drygt 8 kg och som det känns just nu så hamnar jag nog på det dubbla under denna graviditet.

Skruttens mamma och Pinkflower880 - Jag känner också lite lätta rörelser. Det är nere vid blygdbenet och det är som små dunsar då och då. Jag är väldigt osäker på om det är Liten som jag känner av eller inte då jag under mina tidigare graviditeter inte märkt av någon aktivitet före vecka 16. Spännande är det i vart fall att gå och vänta på de där första rörelserna Skrattande

• IdaElinLivia040611

Att känna rörelser i v 12 är nog ganska svårt men har läst fler som tror sig gjort det så vem vet :)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523