• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Grattis alla att det går så bra för er med ULoch KUB och allt ni är iväg på! HURRA!!!

Har UL nästa torsdag och då har jag just gått in i vecka 12...är SJUK NERVÖS!!! Har dock inga tecken på att det inte skulle stå rätt till där inne men efter tidigare erfarenhet är den här kroppen inte att lita på. HOPPAS så enormt, känner mig hur gravid som helst och nu bara måste det gå bra! Ska på kalas idag med massa kompisar...vad i hela världen ska jag ta på mig så dom inte ser???!!! Vill ju gå på UL innan jag blir offentlig men den dagen ska det SHOPPAS!!  

• miiaoo

Går in i v 14 idag och var på KUB i tisdags och fick se att det faktiskt ÄR en kotte där inne!!! Lite lätt vild var h*n och gjorde supersnabba helvändningar utan att jag kände ett dugg.
    Finfina resultat blev det i alla fall. :D

Skönt att så många har kommit in i och ur v 12!! :)

• Uddabus

Ja man kan ha en flaska i duschen o när man tvättat av sig osv så smörjer du in lite olja över hela kroppen när du är blöt fortfarande sen sköljer du av det överflödiga.

• Uddabus

Ja billigaste o bästa kropps mjukgörande... Extra virgin aka det vara... Så grön som möjligt...

• Havsjungfrun

Äter också Levaxin sedan ca. 8 år tillbaka då jag har opererat bort halva sköldkörteln, har alltså låga doser hormoner själv. Under mina graviditeter har jag tagit prover 1 gång/månad. Har inte behövt justera dosen någon av gångerna. Denna graviditet tar man även prov på T3.

• Dancia

Hej allihopa! Vad härligt för er som kommit förbi eller gått in i v. 12 :).

Samtidigt som jag tycker tiden går sakta så går den ändå fort. Imorgon går jag in i v.11 och jag känner mig fortfarande väldigt gravid med illamående, väldigt ömma bröst och trötthet som heter duga. Molvärken kommer och går och kan göra lite jobbigt ont emellanåt.

Samtidigt som jag känner mig lugn så känner jag mig ändå stundvis orolig. Kan fortfarande inte riktigt förstå hur jag kan känna livmodern så tydligt en bit ovanför blygdbenet nu. Redan i v.9 kunde jag känna den precis ovanför blygdbenet och kanten fortsätter växa sig uppåt för fullt.

Nu kan jag till och med känna livmodern när jag står upp. Jag ska be BM känna på min livmodern på onsdag på inskrivningen och se vad hon tycker. Om det är normalt att livmodern kan vara så stor redan för att det är 3:e gången nu, eller o det finns en risk för att det är 2 där inne eller om det kan vara något fel? Jag hoppas innerligt på det första.     

• emma78

hihi måste få berätta om en dam som kom in på mitt jobb igår....
    Hon frågade mig om jag ville veta vad det blir för kön på liten? å jag sa självklart JA!!

Hon sa att det skulle bli en liten pojk( jag har 2 innan),å vissat alla gissar ju hej vilt omkring men sen började hon berätta massa andra privata saker om mig,som hon absolut inte har en aning om, så  jag får nog ställa in mig på att bli mamma till 3 pojkar:))  

• mammie86
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-26 07:16:25 följande:
    Att känna rörelser i v 12 är nog ganska svårt men har läst fler som tror sig gjort det så vem vet :)
    med tvåan kände jag i v 13 tydligt. denna gång har jag inte kännt något än är i v 12 med 1:an kände jag första under rul i v17.