• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    Dancia skrev 2011-11-26 12:09:44 följande:
    Hej allihopa! Vad härligt för er som kommit förbi eller gått in i v. 12 :).

Samtidigt som jag tycker tiden går sakta så går den ändå fort. Imorgon går jag in i v.11 och jag känner mig fortfarande väldigt gravid med illamående, väldigt ömma bröst och trötthet som heter duga. Molvärken kommer och går och kan göra lite jobbigt ont emellanåt.

Samtidigt som jag känner mig lugn så känner jag mig ändå stundvis orolig. Kan fortfarande inte riktigt förstå hur jag kan känna livmodern så tydligt en bit ovanför blygdbenet nu. Redan i v.9 kunde jag känna den precis ovanför blygdbenet och kanten fortsätter växa sig uppåt för fullt.

Nu kan jag till och med känna livmodern när jag står upp. Jag ska be BM känna på min livmodern på onsdag på inskrivningen och se vad hon tycker. Om det är normalt att livmodern kan vara så stor redan för att det är 3:e gången nu, eller o det finns en risk för att det är 2 där inne eller om det kan vara något fel? Jag hoppas innerligt på det första.     
    Det är nog helt normalt att livmodern står högre när man har fått barn tidigare. På Nupp ultraljudet sa BM att min livmoder stod halvvägs upp till naveln och då var jag i vecka 12+5 med tredje barnet. Min BM förklarade så fint att livmodern är som en ballong. Första gången man blåser upp den så går det långsamt då motståndet är stort. Efterföljande gånger så går det lättare och fortare att blåsa upp då livmodern redan varit uppblåst en gång tidigare.
  • Nangijala
    emma78 skrev 2011-11-26 12:44:26 följande:
    hihi måste få berätta om en dam som kom in på mitt jobb igår....
    Hon frågade mig om jag ville veta vad det blir för kön på liten? å jag sa självklart JA!!

Hon sa att det skulle bli en liten pojk( jag har 2 innan),å vissat alla gissar ju hej vilt omkring men sen började hon berätta massa andra privata saker om mig,som hon absolut inte har en aning om, så  jag får nog ställa in mig på att bli mamma till 3 pojkar:))  
    Vad roligt!! Vi ska nog också ta reda på könet, smidigt att du fick veta det gratis ;) (sen om det stämmer får ni ju se)
  • IdaElinLivia040611

Dancia: ja va inte orolig. Men tycker absolut att du ska fråga bara för att stilla din egen oro. För ibland hjälper det inte förrens man fått höra det från en BM :) hur mår din man nu?

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • PIO

Phu vilken lång dag detta har varit. Nu äntligen har ja fått parkerat mej i sängen. Flytten tog längre tid än beräknat men nu e vi på plats i nya huset. Känns underbart. Hoppas bara inte att lilla bebis har tagit någon skada av min stress idag. Blir lite orolig. Känner mej verkligen inte gravid längre. De flesta symtomen är borta. Har mått lite illa idag när de va som mest stressigast annars känner ja inte så mycket längre. Går in i v 13 imorgon. Känns konstigt att må bra helt plötsligt, för en vecka sen drygt kunde ja knappt resa mej utan att spy o illamåendet var hemskt. Skönt att inte må så illa längre men blir lite orolig att nått e på tok. Ne nu ska ja sova. Natti natti på er!

• AgnesGN

PIO - förstår din oro. Men jag är i samma sits. Mådde skitdåligt tidigare i veckan men nu mår jag inte så illa längre. Bara när jag inte ätit på väldigt länge eller är vaken senare än jag brukar. Men har dock ryggont när jag går mycket. Var på stan idag för att handla inför första advent (lite ljusstakar, julgardiner och sånt) och efter endast en timme så var ryggen pajj och jag hade jätteont och det gör fortfarande ont. Så är iofs ett symptom kanske... =P

Men pratade med mamma som är BM och hon säger att jag inte ska oroa mig om mina symptom försvinner nu som tex illamåendet för det är "vanligt" att det försvinner runt vecka 12-14.Väldigt individuellt givetvis med... Så försök att inte oroa dig! Vi är ju lika långt gångna för jag går oxå in i v. 13 imorgon. En härlig första advent måste jag säga! En av de bästa i mitt liv.... =)

• tvåtjejer

Hej tjejer!
    Hoppar in i tråden, hoppas det e ok?
    Har bf 12 juni vilket innebär v 13 idag
    Underbart!

• Sweet life
    RocketQueen skrev 2011-11-27 04:36:35 följande:
    Välkommen The more the merrier! Men visst hänger du i någon annan juni-tråd också? Är helt säker på att jag har sett ditt nick
    Hon hänger ju i din fina sthlms-tråd...