• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Ååå skönt att höra att de inte är så farligt att ramla. Man blir ju lite nervös :) den här tråden e sååååå bra!! Är så skönt att man kan fråga precis vadsomhelst :)

• AgnesGN
    PIO skrev 2011-12-03 23:16:52 följande:
    Ååå skönt att höra att de inte är så farligt att ramla. Man blir ju lite nervös :) den här tråden e sååååå bra!! Är så skönt att man kan fråga precis vadsomhelst :)
    Skönt att du kan slappna av lite! Hoppas allt går bra nu. Men det tror jag nog... =)
  • Dancia
    PIO skrev 2011-12-03 22:51:40 följande:
    Hjäälp!!! Snubblade här hemma nyss o for på ändan. Tog visserligen emot mej med händerna o fick inte ont men blir så orolig för bebis som fick sej en åktur i magen. Kan de va farligt för bebisen?? Herregud ja som ska vila o ta det lugnt, skulle gå till sängen o lyckas snubbla på mattan i hallen. Herregud! Min man bara skrek. NEJ!! Han tror nog att de e kört för vår lilla bebis. Vilken avslutning av kvällen.
    Förstår att du blir orolig men precis som de andra säger så ligger bebisen väldigt skyddad där inne och märker inte mer än att det studsar till när man ramlar :).
    När jag väntade första barnet ramlade jag med cykeln och landade på styret som tryckte mig rakt in i nedre delen av magen så jag blev självklart jätterädd. Var då i v. 14 och åkte in på ultraljud där allt såg superfint ut. Läkarna förklarade att bebisen är så liten fortfarande och är väldigt skyddad från yttre "våld" och att bebisen nog inte ens märkt av styret i magen :).
  • Uddabus

Men det är riktigt läskigt när man gör sig så illa... Eller efter slag osv mot magen....

Håller på med hästar o när jag väntade mitt första barn så skulle jag välta på en stor halmbal på en halm kärra som krängde till så jag fick styret i magen o fan va ont o rädd jag blev... Men det var ingen fara alls men man blir fruktansvärt rädd

• Josenoah

När jag var höggravid med sonen så for jag omkull i skogen rakt på stora tjocka magen vilket ledde till otroliga sammandragningar men allt visade sig vara okey med honom där inne men visst blir man livrädd :/

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-03 11:03:18 följande:
    Förlåt om jag drar ner stämningen här, men jag måste få skriva av mig....

Jag sitter hemma hos mamma och äter en mysig frukost när jag dum som jag är kollar mailen i telefonen... Det kommer ett mail från min "sambo" eller vad f*n jag ska kalla honom där han klart och tydligt markerar att jag nu är ensam med den här graviditeten och att jag ska flytta ur huset så fort som möjligt..

Han vill alltså inte ha något med mig, eller det kommande barnet att göra. Han kan tänka sig att betala det han enligt lag är skyldig att göra, men absolut inte finnas för barnet... För jag har tagit det här beslutet så mot hans vilja att han aldrig kommer kunna se på mig utan att känna enorm ilska....

Så här sitter jag, ensam i gästrummet hos mamma och tårarna bara forsar. Jag kan inte berätta för henne, för hon har redan klargjort att abort är det bästa alternativet. Och "hem" ska jag på måndag efter det som skulle bli en trevlig julbordskryssning med mina syskon...
    Åh, stackars dig! Hoppas att allt ska lösa sig för dig, utan din "sambo". Stora kramar
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2011-12-03 23:09:56 följande:
    God kväll alla mammor där ute! Har följt vad ni skrivit under dagen och vill della med mig av vagnen jag REDAN köpt! Mycket pga 365 dagars öppet köp så våga vi. Har med mina 2 andra barn köpt helt nya Brio kombivagnar men denna gång satsa jag på en stabil och bra vagn som kosta inte ens en 3 del av vad en Briovagn kostar. Visst älskar Brio men jag vet hur snabbt jag tröttar och vill ha en ny sittvagn efter ca 8månader tell 1 år. Så jag vill inte slänga 8 tusen på en vagn så kort tid. Så här har ni min vagn som står i källaren i en låda Skrattande www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/barnvagna...

Sedan måste jag erkänna att efter erat snack om angelsounds vart jag sugen på att skaffa en egen, så övertala gubben *som inte var svårt* att köpa en. Så vi beställde denna på Ebay och nu sitter jag ner och inväntar som barnen till julafton att den snart ska komma så man får höra lilla hjärtat på den lille.
    viewitem.eim.ebay.se/Angelsound-Baby-Fetal-Do...

Önskar er alla en fortsatt mysig och trevlig helg för här ska ses skräckfilm nu och ätas chips
    Ta hand om er!
    Vill inte förstöra för dig men en sån vagn beställde jag till min lilla och skickade tillbaka den direkt då den känns otroligt plastig och luktar konstigt. Den var hemsk. Men du kanske har en annan uppfattning om den. Man får vad man betalar för om man säger så. Finns ju en anledning att Brio e dyrare.....(förlåt)!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Zvartaliljan

Jag ramlade nerför en trappa i 6e månaden med sonen, ett så illa fall så jag knäckte svanskotan, men lillebror låg så skyddad så ingen fara med honom Glad

Halkade på stan precis innan jul också (8 månaden), rätt på rumpan, ingen fara alls sådär, det som var chockerande var att inte EN ENDA stannade upp för o hjälpa mig upp!! Om jag såg en höggravid ramla så inte fan skulle jag bara titta på o låta henne kämpa sig upp själv!!

• IdaElinLivia040611
    Lärarstudenten skrev 2011-12-03 20:03:50 följande:
    Angel sound vart köper man det?
    Köpte min på Kjell och Compani...den funkar bra men svårt att hitta hjärtat så här tidigt. Lyckades igår efter ca 10 min letande. Men när bebis växer e det jätte lätt.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Havsjungfrun

AgnesGN skrev 2011-12-03 22:11:19 följande:
    Tror aldrig jag kommer hitta rätt i barnvagnsdjungeln! Detta är mitt första barn och jag fattar inte alls vad ni snackar om... =P Jaja, bara börja gå efter jul på barnvagnsaffärer och prata, provköra, klämma, känna och vika ihop... =P

Hade aldrig vågat köpa ett angelsound, jag hade fått nojjen om jag inget hörde. Sen känner jag oxå som så att jag inte kan påverka något hur som helst, så varför nojja? Hoppas jag inte förolämpar någon nu bara... =)

Jag har oxå "outat" mig nu inför stor del av släkten och nu börjar det spridas bland vänner. Jag hoppas allt går vägen nu, men om det inte gör det så är det väl bra att folk vet varför man mår dåligt. Nu är det ju verkligen en bebis där i magen, en mkt liten förståss, men dock en bebis. Går in i v. 14 imorgon, 13+0. Känns helt underbart. Dock längtar jag lite efter att illamåendet ska börja avta, halsbrännan har kommit och gott och är nu värre än nånsin på kvällarna. Men jag gillar läget och försöker att inte klaga alltför mkt... Flört
    Ta tid på er så att ni hittar rätt vagn för er, den ska ju passa både bebis, mamma och pappa. Tycker att det är en otroligt hysteri runt dessa vagnar nu för tiden. Lufthjul är definitivt att rekommendera, oavsett vart ni bor. Ej vikhandtag o.s.v.
    Man behöver inte byta en massa gånger. Behöver definitivt inte köpa en ny vagn till varje barn...

Zvartaliljan skrev 2011-12-03 22:21:41 följande:
    Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer
    Allvarligt... Har hon inget bättre att lägga sin tid och pengar på?