• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan
    Zvartaliljan skrev 2011-12-04 11:16:29 följande:
    Jag ramlade nerför en trappa i 6e månaden med sonen, ett så illa fall så jag knäckte svanskotan, men lillebror låg så skyddad så ingen fara med honom Glad

Halkade på stan precis innan jul också (8 månaden), rätt på rumpan, ingen fara alls sådär, det som var chockerande var att inte EN ENDA stannade upp för o hjälpa mig upp!! Om jag såg en höggravid ramla så inte fan skulle jag bara titta på o låta henne kämpa sig upp själv!!
    jag hade alltså stora problem med att ta mig upp...höggravid + knäckt svanskota + foglossning o så superhalt ute...måste sett ut som en flodhäst ute på isen typ...
  • Zvartaliljan
    Havsjungfrun skrev 2011-12-04 11:17:43 följande:

Zvartaliljan skrev 2011-12-03 22:21:41 följande:
    Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer
    Allvarligt... Har hon inget bättre att lägga sin tid och pengar på?
    Nej...finns de som lägger massor med tid o pengar på hästar eller andra hobbys, hennes hobby är barnvagnar, vad är problemet??
  • JennieJ

Idaelin ingen fara alla har rätt till sin åsikt själv såg jag vagnen i borås och föll direkt för den hoppas den känslan står fast? Självklart är brio kombi en lyxigare vagn men denna verka okej. Som sagt jag hoppas jag tycker desamma när den väl ska användas

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-12-04 11:20:14 följande:
    Nej...finns de som lägger massor med tid o pengar på hästar eller andra hobbys, hennes hobby är barnvagnar, vad är problemet??
    Hobby, ja det kanske det blivit i hennes fall då.
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-12-04 11:24:30 följande:
    Idaelin ingen fara alla har rätt till sin åsikt själv såg jag vagnen i borås och föll direkt för den hoppas den känslan står fast? Självklart är brio kombi en lyxigare vagn men denna verka okej. Som sagt jag hoppas jag tycker desamma när den väl ska användas
    har man inget behov/intresse av en lyxigare vagn o klarar sig med en enkel vagn så är det ju bara o köra på. Tror inte bebis tar illa av det iaf Flört tror mina barn skulle må lika bra i en gammal syskonvagn köpt på blocket för en tuselapp som i en splitterny bugaboo donkey, det handlar ju bara om vad man själv har för intresse i det Glad
  • JennieJ

Liljan och loppan håller med dig. I mitt fall är de just att jag känner mig själv och vet hur snabbt jag tröttnar på en vagn och kommer garanterat lägga en större peng på en bra sitt vagn när barnet kommit upp i 8 månader. Vet med brio vagnarna så tröttna jag då dom är så stora och gärna klumpiga och vill ha en mindre som är lätta dra med sig överallt och jag går ute med hunden varje dag och varken jag eller gubben har körkort så man vill ha en lätt vagn när man åker spårvagn, buss och pendeltåg. De jag föll för med denna vagn jag nu hittat är att dom är så lättstyrd vilket är ett stort plus men i detta hav av tusendals vagnar är de tur att smaken är som baken

• Sweet life

Jag har bestämt mig för att köpa begagnat... Mestadels för att jag nu när jag blir ensam inte kommer ha råd att köpa allt spillans nytt och satsar då hellre på nytt babyskydd än ny barnvagn..

Har redan spanat in mig på en Teutonia Mistral S med liggdel till som jag visat för mamma och hon tycker den verkar bra. Hon är superemot buggor och andra vagnar som hon anser ser ut att bryta ryggen av barnen..

• JennieJ

Sedan måste jag erkänna att efter ett överfall för snart 4 år sedan har jag varit sjukskriven i flera år och nu räknas jag som arbetslös så har inte direkt råd att lägga 8 tusen på en ny vagn vilket känns skönt att man hittat en man gillar för knappt 3 tusen

• RocketQueen

Okej, nu behöver jag lite energi! Ikväll är det julfest i vårt palats och jag har knappt sovit nånting, innan halv sex ska jag ha hunnit duscha, tvätta håret, plocka undan på alla tre våningarna, gärna äta något, en sväng till Plantagen och det sista småfixet. Det låter kanske inte så mycket men tänk då på att jag är absolut tröttast i heeela världen. Typ :p

• IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2011-12-04 11:27:43 följande:
    har man inget behov/intresse av en lyxigare vagn o klarar sig med en enkel vagn så är det ju bara o köra på. Tror inte bebis tar illa av det iaf Flört tror mina barn skulle må lika bra i en gammal syskonvagn köpt på blocket för en tuselapp som i en splitterny bugaboo donkey, det handlar ju bara om vad man själv har för intresse i det Glad
    man behöver absolut inte ha en lyx vagn, inte det jag menade. Jag blev bara så besviken på att den var sååå plastig. Men det kanske bara e jag som stör mig på det. Tycker absolut inte man skall lägga för mycket pengar på en vagn, särskillt inte om man har det tufft ekonomiskt. Bäbis kommer må prima i vilken vagn så e det ju helt klart. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616