• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LindafrånFinland
    Hej! Har BF 1.6.2012 enligt ultraljudet. 3.6 mödrarådgvningen. I Finland får man två ultaljud gratis. Första i ca. i v.12 andra i ca. v 20.
    Så jag har ett bakom och ett framför.
    Känner mig trött av denna graviditet. Hoppas bli piggare och orka träna igen och umgås me min partner.
    Vi har en dotter på 1 år 9 månader.
  • IdaElinLivia040611

Idag ska det bakas lussebullar, har julpyntat lite nu i helgen och gjort pepparkakshus med dom äldre tjejerna. Så nu börjar det kännas lite mer juligt:) Så himla skönt att må bättre. Fortfarande lite konstig bakis känsla speciellt på kvällen men annars mår jag prima. Den svullna magen e borta och jag känner mig ganska platt igen. Nästa gång magen kommer e det riktig bebis. Igår kväll när jag och mannen lagt oss fick jag in hjärt ljudet på bebis så även han fick höra. Vi bara låg och log båda två. Känns overkligt att vi ska få ytterliggare en familjemedlem. Måste njuta av denna grav. för det blir absolut 4:e och sista.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Pinkflower880

Var på KUB idag och det gick bra. Fick 12 juni som BF. Nu känner jag mig lite lugnare efter att ha sett pyret. Ska börja njuta av att vara gravid nu... :)

• Nangijala
    Dancia skrev 2011-12-04 21:38:21 följande:
    Precis kommit hem efter att ha besökt min vän som fick en son för ett par veckor sen. Det var så mysigt att få gosa och lukta på en så liten bebis :). Blev dock lite avskräckt av att se hur stora bröst hon fått ´(jag hade enorma förra graviditeten och även efter så jag gjorde en bröstförminskning). Jag har nu varit nöjd med mina bröst i snart ett år men de börjar redan växa och jag är rädd att de kommer bli lika stora igen. Det jobbigaste med så stora bröst är att det är så svårt att hitta BH:ar och man har ont i rygg, böstkorg och det är tungt att andas, dessutom mycket jobbigare att träna :(.

Däremot blev jag mest entusiastisk när vi pratade förlossning :). Jag fullkomligt älskar att prata förlossningar. Jag kommer nästan ihåg hur ont det gör, men mest kommer jag ihåg den fantastiska känslan när barnet har kommit och det första dygnet efter, det är magiskt :). Börjar redan längta till förlossningen :).
    Vet hur det känns med dessa enorma bröst. Var bokad för en förminskning (via landstinget) men så blev jag gravid med dotter, de rådde mig då att vänta tills jag fått alla barn jag vill ha, för att det då blir bäst resultat. Inte nog med att det är svårt att hitta BH:ar, de är svindyra också!!
  • conda

Usch, stora bröst är jobbigt. De är ivägen när man rider och rör sig, förhoppningsvis får jag en förminskning efter denna gång då jag har fått gräsligt ont i ryggen...

Idag har jag lämnat prover igen, känns som om jag inte gör annat än springer på ena kontrollen efter andra. På torsdag är det dags för spec. mödra och diabetesmottagningen. Jag hoppas att det är graviditetsdiabetes så det går över efter förlossningen. Är det någon annan här som har erfarenhet av diabetes under graviditeten? Min pappa är typ1 diabetiker så man är ju uppväxt med allt var det innebär men jag tror att det skiljer sig lite. Känns konstigt att gå omkring utan att behandla, försöker undvika mesta möjliga med socker och är konstant trött. Om man får koll på sockret så blir man förhoppningsvis lite piggare...

• stjärnfrukt
    JennieJ skrev 2011-12-03 23:09:56 följande:
    God kväll alla mammor där ute! Har följt vad ni skrivit under dagen och vill della med mig av vagnen jag REDAN köpt! Mycket pga 365 dagars öppet köp så våga vi. Har med mina 2 andra barn köpt helt nya Brio kombivagnar men denna gång satsa jag på en stabil och bra vagn som kosta inte ens en 3 del av vad en Briovagn kostar. Visst älskar Brio men jag vet hur snabbt jag tröttar och vill ha en ny sittvagn efter ca 8månader tell 1 år. Så jag vill inte slänga 8 tusen på en vagn så kort tid. Så här har ni min vagn som står i källaren i en låda Skrattande www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/barnvagna...

Sedan måste jag erkänna att efter erat snack om angelsounds vart jag sugen på att skaffa en egen, så övertala gubben *som inte var svårt* att köpa en. Så vi beställde denna på Ebay och nu sitter jag ner och inväntar som barnen till julafton att den snart ska komma så man får höra lilla hjärtat på den lille.
    viewitem.eim.ebay.se/Angelsound-Baby-Fetal-Do...

Önskar er alla en fortsatt mysig och trevlig helg för här ska ses skräckfilm nu och ätas chips
    Ta hand om er!
    Hej! Såg att någon annan i tråden skrivit att hon vart missnöjd med sin 2me, och jag måste bara tala om att jag har en 2me -copenhagen och jag älskar den!! Den är jättesmidig och ja, jag tycker den känns lite lyxig, haha, så olika det kan vara :) Känns inte alls plastig och luktar inge konstigt, fått jättemkt komplimanger för den :D Funderar starkt på att köpa den syskonvagnen för den uppfyller ALLA mina krav på syskonvagn, det enda jag ska kolla upp en gång till är stötdämpningen, för den är bara ok på den vi har nu (men så är det ju bara en sulky också!) Inte många vagnar som man kan ha båda barnen vända åt vilket håll man vill :) + att jag ska köpa en mysig mjuklift som jag har för mig inte ingår. För mjuklift hade jag inte när dottern var liten och det saknade jag massor, så det ska jag allt ha denna gång ;)

Barnvagnsjakten är verkligen igång, och det är såå roligt tycker jag :) 
  • Stumpilumpan

Har äntligen gjort kub testet. Görs på alla kvinnor i dk oavsett ålder, toppen tycker jag :) Nu kan jag pusta ut Ha en fin vecka töser

• Zvartaliljan

Har haft slemmiga blödningar hela natten och ont i magen Fanns ingen ledig läkartid före imorgon så måste gå o vänta så länge

• PIO

Liljan o loppan- åååå ja håller tummarna så hårt ja kan för att det inte är någon fara med bebisen. Kan du inte åka in till akuten så du får träffa läkare idag? När ja började blöda i måndags så åkte ja in till akuten o då fick ja träffa läkare. Förstår din oro nu! Kram på dej

• JennieJ

Stjärnfrukt ja då tycker vi lika om 2 and me känner heller inte igen att den skulle vara plastik iaf inte den jag testkörde men kunde inte riktigt svara för den jag har hemma då den ligger i kartong. Rekommenderar dig titta in på länken jag satte ihop med de inlägget jag gjorde med vagnen för där finns syskonvagnen oxå