• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AgnesGN

Tror aldrig jag kommer hitta rätt i barnvagnsdjungeln! Detta är mitt första barn och jag fattar inte alls vad ni snackar om... =P Jaja, bara börja gå efter jul på barnvagnsaffärer och prata, provköra, klämma, känna och vika ihop... =P

Hade aldrig vågat köpa ett angelsound, jag hade fått nojjen om jag inget hörde. Sen känner jag oxå som så att jag inte kan påverka något hur som helst, så varför nojja? Hoppas jag inte förolämpar någon nu bara... =)

Jag har oxå "outat" mig nu inför stor del av släkten och nu börjar det spridas bland vänner. Jag hoppas allt går vägen nu, men om det inte gör det så är det väl bra att folk vet varför man mår dåligt. Nu är det ju verkligen en bebis där i magen, en mkt liten förståss, men dock en bebis. Går in i v. 14 imorgon, 13+0. Känns helt underbart. Dock längtar jag lite efter att illamåendet ska börja avta, halsbrännan har kommit och gott och är nu värre än nånsin på kvällarna. Men jag gillar läget och försöker att inte klaga alltför mkt... Flört

• Zvartaliljan
    AgnesGN - ja jag rekommenderar verkligen dig att ta god tid på dig att bestämma din första vagn (skriver första för det lär bli fler ). Du kanske tror att du vet vad du vill ha för någon men så testar du någon helt annorlunda och blir alldeles kär

Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer riktigt så galen är inte jag iaf Flört Haft 4 olika vagnar till stora tjejen som såldes och sen 3 olika till lillkillen varav en syskonvagn. 2 av dom finns kvar till nästa. Ska försöka hålla mig till bara en ny nu till nästa (donkeyn då), får väl se hur det går Drömmer
  • AgnesGN
    Zvartaliljan skrev 2011-12-03 22:21:41 följande:
    AgnesGN - ja jag rekommenderar verkligen dig att ta god tid på dig att bestämma din första vagn (skriver första för det lär bli fler ). Du kanske tror att du vet vad du vill ha för någon men så testar du någon helt annorlunda och blir alldeles kär

Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer riktigt så galen är inte jag iaf Flört Haft 4 olika vagnar till stora tjejen som såldes och sen 3 olika till lillkillen varav en syskonvagn. 2 av dom finns kvar till nästa. Ska försöka hålla mig till bara en ny nu till nästa (donkeyn då), får väl se hur det går Drömmer
    Barnvagnsdjungeln verkar hemsk... =) Och tack för att du tror att jag kommer köpa fler vagnar för jag hoppas jag kommer få fler barn så det kommer behövas... Men tror aldrig jag blir så tokig att jag måste ha 16 olika till ett och samma barn! Herreje! =)
    Måste googla lite på vad man ska tänka på när man köper dessa barnvagnar... Sen måste man väl provköra oxå... Sen tänka på att jag bor norrut så vi har vinter stor det av året... (well, tydligen inte detta år, men brukar ha... Tungan ute) ...och vagnen måste anpassas efter att köras i snö och slask... Mkt att tänka på alltså... Har en kompis som köpt en vagn där bilbarnstolen (eller vad det kallas) passar att stoppa i vagnen så slipper de flytta babyn mellan när de åker bil och så... Skitsmart tycker jag! =)
  • PIO

Hjäälp!!! Snubblade här hemma nyss o for på ändan. Tog visserligen emot mej med händerna o fick inte ont men blir så orolig för bebis som fick sej en åktur i magen. Kan de va farligt för bebisen?? Herregud ja som ska vila o ta det lugnt, skulle gå till sängen o lyckas snubbla på mattan i hallen. Herregud! Min man bara skrek. NEJ!! Han tror nog att de e kört för vår lilla bebis. Vilken avslutning av kvällen.

• Pinkflower880

Sweet life: Lider med dig! Fy vilken dålig stil att bara maila och lägga över ansvaret på dig... Smidigt det måste vara att va kille! Blä... Med du måste ju tänka på dig och vad du vill, ingen annan kan bestämma åt dig! Stå på dig, och gör som du känner är bäst! Allt kommer lösa sig vartefter, när man väl bestämt vilken väg man ska gå...

• AgnesGN
    PIO skrev 2011-12-03 22:51:40 följande:
    Hjäälp!!! Snubblade här hemma nyss o for på ändan. Tog visserligen emot mej med händerna o fick inte ont men blir så orolig för bebis som fick sej en åktur i magen. Kan de va farligt för bebisen?? Herregud ja som ska vila o ta det lugnt, skulle gå till sängen o lyckas snubbla på mattan i hallen. Herregud! Min man bara skrek. NEJ!! Han tror nog att de e kört för vår lilla bebis. Vilken avslutning av kvällen.
    jag tror inte det ska vara någon fara... Bebin ligger väl skyddad i magen. Jag ramlade oxå på rumpan idag, halkade när jag var ute och gick. Men pratade med min mamma som är BM och sa så länge jag inte blöder eller får jätteont i magen så ska det vara lugnt... Inte oroa sig i onödan. Bebin ligger som sagt väl skyddad där inne och rumpan är stötdämpande... =P Hoppas allt går bra och försök att inte oroa dig.
  • Pinkflower880

PIO: tror inte bebisen far illa. Frågade BM hur mycket magen "tål" då jag har en sju månaders dotter som klättrar och far runt ganska mycket när man bär henne. Hon kan även sparkas rätt hårt utan att hon vet det sådär. Men BM sa att bebis är väl skyddad och det ska mycket till för att skada den utifrån så. Du måste typ göra magplask på golvet då, och vara betydligt längre gången än nu... :)

• Pinkflower880

Vad det gäller vagn har jag kollat på Basson syskonvagn. Den är 74 bred och man kan vända bebis mot sig och storasyster framåt om man vill. Eller båda åt samma håll. Skulle vilja ha en donkey, men får nöja mig med denna då priset skiljer en del! :) Kommer att ha kvar gamla vagnen också, en tysk modell, att använda då jag bara kör bebis. Den saknar dock svängbara hjul fram, vilket jag kommit på är ett måste. ;) Det har Basson-vagnen, det jag saknar på den är möjligheten att klicka i babyskydd. Har haft det nu, och det är så smidigt! Men man jan inte få allt. Det tar ju ett tag att komma på vad man vill ha... :)

• JennieJ

God kväll alla mammor där ute! Har följt vad ni skrivit under dagen och vill della med mig av vagnen jag REDAN köpt! Mycket pga 365 dagars öppet köp så våga vi. Har med mina 2 andra barn köpt helt nya Brio kombivagnar men denna gång satsa jag på en stabil och bra vagn som kosta inte ens en 3 del av vad en Briovagn kostar. Visst älskar Brio men jag vet hur snabbt jag tröttar och vill ha en ny sittvagn efter ca 8månader tell 1 år. Så jag vill inte slänga 8 tusen på en vagn så kort tid. Så här har ni min vagn som står i källaren i en låda Skrattande http://www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/barnvagnar/kombivagnar/2me-kombivagn-nuuk-svart-beige.html

Sedan måste jag erkänna att efter erat snack om angelsounds vart jag sugen på att skaffa en egen, så övertala gubben *som inte var svårt* att köpa en. Så vi beställde denna på Ebay och nu sitter jag ner och inväntar som barnen till julafton att den snart ska komma så man får höra lilla hjärtat på den lille.
    http://viewitem.eim.ebay.se/Angelsound-Baby-Fetal-Doppler-Angel-Sound-Heart-Monitor-3mhz/180734441080/item

Önskar er alla en fortsatt mysig och trevlig helg för här ska ses skräckfilm nu och ätas chips
    Ta hand om er!