• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Jag måste ut å provköra syskonvagnar och bestämma mig för en så jag kan hålla utkik på Blocket. Men jag e ganska säker på att det blir en iCandy Blossom. Den verkar smidigast att ha i stan (sthlm) lätt att åka buss mm. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Elvis Mamma

PIO: jag har oxå tittat på crescent diva men den har tyvärr fått mycket kritik och verkar ha mycket brister som visat sig i olika tester så jag skulle isåfall välja brio sing

• PIO

Elvis mamma- jasså de va ju inte så bra. Har en kompis som har den vagnen o hon verkar nöjd. Herregud vad detta är svårt. Får nog ta rn sväng till affären o klämma o känns lite mer innan ja bestämmer mej :)

• Elvis Mamma

PIO: Ja de är verkligen svårt men sen är de ju så att de alltid finns både negativa och positiva saker med alla vagnar så ett tips kan ju vara att googla å se vilken fakta som finns om vagnen ja de allra bästa är nog att åka till affären å klämma å känna lite de värsta är att jag bor på en liten ort där de finns dåligt med vagn affärer å i dom som finns så finns de bara en väldigt begränsad del vagnar å märken så jag blir tvungen att beställa vagn på nätet men förhoppningsvis kanske jag hittar nån av vagnarna jag söker i butik så jag får provköra lite

• Josenoah

Jag hade en brio sing med sonen och tyvärr var det absolut ingen vagn som passa oss fick byta hjul två gånger då dessa plast hjul började wobbla ganska snabbt efter varandra. Klumpig och bred över bakhjulen det gäller att man prickar mitt i en dörr öppning för att komma igenom med bakhjulen. nej det var absolut ingen vagn för mig :) sitt delen satt sonen som säck potatis i då det inte finns läge rakt upp utan med lite lutning som rakast. Sufletten hjälper knappt nått på somrarna då den är så liten på sittdelen. Men pröva dig fram och provkör den, du kanske trivs med den :)

• Amy86
    JennieJ skrev 2011-12-04 13:16:50 följande:
    Detta kanske låter konstigt men vill be alla icke rökare om ursäkt! Sitter å väntar på tåget med min grabb och sitter i kuren och utanför står en man och röker. Känner hur de vänder i magen av röklukten så får gå en bit bort. Fan hemskt att man själv stått och förpestat folk på detta sätt när man rökte i alla år förlåt
    jag känner precis som du. var på julmarknad idag och stod vid brandbilarna och pratade med min sambo som jobbade, då ställde sig en tjej en bit bort som rökte och jag var tvungen att gå iväg för höll på och spy.. slutade röka för 9 veckor sen. visserligen rökte inte jag där det var mycket folk utan gick alltid undan men någon förpestade man ju och bara när någon kommer in som rökt... usch de stinker något förjävligt, att mina barn och sambo fått stå ut med det..
    sen gick det även förbi en tjej som rökte när vi stod och pratade och nästan drog ciggen i ansiktet på min son och hon såg verkligen att han stod där.. Jag trodde alla människor var funtade att ta undan ciggen eller gå en liten omväg om man ska gå förbi barn!! Kan påpeka att hon fick sig en utskällning.
  • MissFörstånd

Skruttens mamma - jag skulle satsa på en syskonvagn. Min dotter åkte vagn till hon var 3 år och 8 månader, hon fick ofta plötsligt ont i benen ;), eller bara ville
    Mysa i vagnen och då är en ståbräda inte så kul.

Vi hat en EL sport classic -07 som vi hade med dottern och den kommer vi ha kvar. Tror jag ;), jag är sugen på ny men kan inte riktigt motivera för sambon. OM vi ska ha den kvar så ska jag köpa en city korg iaf :).

• Dancia

Precis kommit hem efter att ha besökt min vän som fick en son för ett par veckor sen. Det var så mysigt att få gosa och lukta på en så liten bebis :). Blev dock lite avskräckt av att se hur stora bröst hon fått ´(jag hade enorma förra graviditeten och även efter så jag gjorde en bröstförminskning). Jag har nu varit nöjd med mina bröst i snart ett år men de börjar redan växa och jag är rädd att de kommer bli lika stora igen. Det jobbigaste med så stora bröst är att det är så svårt att hitta BH:ar och man har ont i rygg, böstkorg och det är tungt att andas, dessutom mycket jobbigare att träna :(.

Däremot blev jag mest entusiastisk när vi pratade förlossning :). Jag fullkomligt älskar att prata förlossningar. Jag kommer nästan ihåg hur ont det gör, men mest kommer jag ihåg den fantastiska känslan när barnet har kommit och det första dygnet efter, det är magiskt :). Börjar redan längta till förlossningen :).

• Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-12-04 14:44:40 följande:
    Jag skulle nöja mig bra med den liggvagn vi har, om det inte vore för att jag tvekar om sonen verkligen orkar stå på en ståbräda alla gånger. För vad gör jag om han vägrar? Kan inte direkt bära hem honom då....Svärmor förstår inte "problemet" och tror inte han kommer vilja åka syskonvagn....men jag tror nog inte att hans vagnåkande kommer ändras drastiskt på ett halvår. Eller vad tror ni? Han älskar att åka vagn och går gärna ibland men inte alls långa sträckor och inte när han är trött eller sjuk. Han kommer vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer.
    Skulle sata på en begagnad syskonvagn. Har 21 månader mellan mina och vi använde syskonvagnen massor. Skönt när de blir trötta och behöver sova, om man ska gå långt eller om de som sagt bara är lite trötta. En 2,5-åring är ju inte så stor. Ni kan ju skaffa en ståbräda till den vagnen som ni har också så kan ni variera efter tillfälle.