• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-04 12:38:49 följande:
    man behöver absolut inte ha en lyx vagn, inte det jag menade. Jag blev bara så besviken på att den var sååå plastig. Men det kanske bara e jag som stör mig på det. Tycker absolut inte man skall lägga för mycket pengar på en vagn, särskillt inte om man har det tufft ekonomiskt. Bäbis kommer må prima i vilken vagn så e det ju helt klart. 
    Exakt, det känns som att vagnen är mest för sin egen skull. Så tänker jag iaf. Om jag ska släpa runt på en vagn dagligen under lång tid så har jag vissa önskemål och krav och tyvärr så är jag så insnöad att det bara råkar vara en dyr vagn som passar mina krav så då får det bli så. Men sen har vi också lagt undan pengar sen vi började försöka så det blir inget hål i ekonomin.
  • JennieJ

Detta kanske låter konstigt men vill be alla icke rökare om ursäkt! Sitter å väntar på tåget med min grabb och sitter i kuren och utanför står en man och röker. Känner hur de vänder i magen av röklukten så får gå en bit bort. Fan hemskt att man själv stått och förpestat folk på detta sätt när man rökte i alla år förlåt

• RocketQueen
    JennieJ skrev 2011-12-04 13:16:50 följande:
    Detta kanske låter konstigt men vill be alla icke rökare om ursäkt! Sitter å väntar på tåget med min grabb och sitter i kuren och utanför står en man och röker. Känner hur de vänder i magen av röklukten så får gå en bit bort. Fan hemskt att man själv stått och förpestat folk på detta sätt när man rökte i alla år förlåt
    Haha jag känner likadant. Jag slutade röka för ett par år sen, var rökfri i nästan två år men var sugen varenda dag! Till slut så började jag ju igen. Slutade nu i påskas igen och har sen dess bara tyckt att det är äckligt. Tänk att man helt missar hur vidrigt det faktiskt är. Nä, rökförbud på offentliga platser låter inte så dumt längre i mina öron...
  • PIO

Jag har länge viljat ha en bugaboo cameleon men har nu kollat lite o fastna lite för brio sing. Är de någon som har erfarenhet av just den vagnen? Vi har en brio till sonen men det är en sulky med två små sväng hjul i fram i den har vi varit nöjda med. Är lite orolig att brio sing är stor o klumpig. Jag är inte så stor så ja vill inte att de ska se ut som att vagnen e ute o går med mej lixom. Hahaha! På bild ser de snygga o behändiga ut iaf :) hur ytligt de än låter så e de viktigt för mej att vagnen är snygg

• OHs mamma

Jag skulle nöja mig bra med den liggvagn vi har, om det inte vore för att jag tvekar om sonen verkligen orkar stå på en ståbräda alla gånger. För vad gör jag om han vägrar? Kan inte direkt bära hem honom då....Svärmor förstår inte "problemet" och tror inte han kommer vilja åka syskonvagn....men jag tror nog inte att hans vagnåkande kommer ändras drastiskt på ett halvår. Eller vad tror ni? Han älskar att åka vagn och går gärna ibland men inte alls långa sträckor och inte när han är trött eller sjuk. Han kommer vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer.

• m1ni

Brio sing är absolut inte klumpig :)
    Det är en väldigt lätt och smidig vagn faktiskt. För mig står det mellan en sån, eller en brio go. De liknar varandra rätt mycket.

• AgnesGN
    Havsjungfrun skrev 2011-12-04 11:17:43 följande:
    Ta tid på er så att ni hittar rätt vagn för er, den ska ju passa både bebis, mamma och pappa. Tycker att det är en otroligt hysteri runt dessa vagnar nu för tiden. Lufthjul är definitivt att rekommendera, oavsett vart ni bor. Ej vikhandtag o.s.v.
    Man behöver inte byta en massa gånger. Behöver definitivt inte köpa en ny vagn till varje barn...
    Tack för tipset. Det är mkt att tänka på och man vill ju att det ska kännas rätt. Som när man köper en ny bil.... =)
  • Elvis Mamma

Jag har oxå funderat på en Brio Sing men hört en del negativt om dom fast liggdelen verkar smidig å jag vet att jag tröttnar snabbt å kommer vilja byta till en annan mindre sittvagn sen så därför känns de onödigt att lägga allt för mycket på första vagnen. Bytte sonens första vagn när han var 5 månader så får se om de blir en Brio Sing eller vad de blir oxå funderat på en bugaboo men hade en sån en period när sonen var liten å var inte alls nöjd, har dessutom vänner med såna vagnar som fått reklamera de ena efter de andra på vagnen så en sån lutar de inte direkt mot men vilken vagn de än blir så vill jag köpa en ny iaf eftersom jag vet att jag kommer vilja byta så blir den enkel att sälja sen, vilka planer man har :-P

• PIO

Lillalyckan- ååå har ni köpt vagn nu :) ja e så sugen på att köpa en vagn ja me, blir nog ingen cameleon iaf då ja tycker de är allt för dyra även de beg. Kollar på en brio sing lr en cresent diva. Meeeen ja kan ju inte bestämma mej :) brio är ju ett bra märke men är rädd att den vagnen blir klumpig. Vi kommer köpa begagnat då vi verkligen inte har behov att köpa nytt. Finns så fina vagnar till bra pris på blocket. Frågan är ju bara nu: brio sing lr cresent diva????