• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda
    Uddabus skrev 2011-12-09 19:34:30 följande:
    Ena stunden är det såhär han vill ha det o nästa vet han inte o vill inte prata om något. Han vill inte ha det här barnet över huvudtaget
    Usch vad jobbigt, tråkigt att du inte bara får ta hand om dig själv nu när du verkligen behöver det. Kramar!
  • fyrklöver81

Hej alla blivande mammor, mammor och andra!

Jag har hållit mig lite anonym då jag inte har bf förren den 28juni, den sista i denna tråd kanske !? Går in i vecka 12 idag. Hade inte tänkt  berätta på jobb än men kräktes i morse så nu vet många, det roliga var att de flesta visste redan haha jobbar med nästan enbart kvinnor och en av dem hade vetat i många veckor sa hon :)

Min chef var inte alldeles nöjd, jag kom tillbaka från förra mammaledigheten i april så hon hade nog tänkt ha mig kvar ett tag till.

Jag har haft en jobbig start på denna grav men inte värre än för någon annan, men varit trött, nedstämd och illamående, nu är det bättre och jag längtar att bli mamma på nytt.

Förra förlossningen gick bra förutom att de missade halva moderkakan i mig, vilket var mindre trevligt och halvakut när den kom ut =/
    Öppen 4cm kl 04.00 och 05.40 var hon ute =)  (cirka)
    Trevlig fredag!  

• JennieJ

Hej alla! Behöver verkligen råd. Sedan ca 3 timmar tillbaka har jag haft väldigt ont i nedre delen av magen och även mellan bena i blygbenet är de ömt som sjutton och de både värker och hugger. Har nu fått ökade flyttningar som var väldigt gula och nu lite rosa (än bara lite rosa). Är sjukt rädd just nu och de värsta tankarna man kan tänka sig kommer upp i huvudet. Vad sjutton ska jag ta mig till? Ska ta mig ett varmt bad och ber till gud att de släpper. Vad hade ni gjort i denna situation?

• conda

jjohansson, jag hade nog ringt akuten och rådfrågat. Vet inte om de kan göra så mycket tidigt men bättre att ringa en gång extra tycker jag...

• Pepita
    JennieJ skrev 2011-12-09 20:54:56 följande:
    Hej alla! Behöver verkligen råd. Sedan ca 3 timmar tillbaka har jag haft väldigt ont i nedre delen av magen och även mellan bena i blygbenet är de ömt som sjutton och de både värker och hugger. Har nu fått ökade flyttningar som var väldigt gula och nu lite rosa (än bara lite rosa). Är sjukt rädd just nu och de värsta tankarna man kan tänka sig kommer upp i huvudet. Vad sjutton ska jag ta mig till? Ska ta mig ett varmt bad och ber till gud att de släpper. Vad hade ni gjort i denna situation?
    Hej! Tycker precis som conda att du ska ringa in och se vad dom säger. Blir det mkt värre med smärta så hade nog jag åkt in. Även om dom inte kan göra så mkt så tycker jag att ovissheten är det värsta. Jag är en sån person som gärna vill veta oavsett svaret. Lycka till! Uppdatera gärna sen om du orkar.
  • Dancia
    Kajsa9001 skrev 2011-12-09 16:09:19 följande:
    Vill bara komma in här brukar inte skriva här så ofta, men känner för att skriva till dig när jag läser att din man kanske har MS.

Min mamma fick MS för tolv år sen och vän till mig för 7år sen..båda dem två lever helt normalt idag utan mediciner, och får skov några gånger om året som ter sig som att inte kunde se på ena ögat eller inte kunna lyfta en hand..båda dem påstår att det är en lätt sjukdom, fast jag vet ju att det finns dem som har ett annat händelseförlopp där sjukdommen blir värre.. båda dem två vägrade låta sig bli sjuka på riktigt, och låtsade om att dem inte hade sjukdommen och började istället jobba direkt efter diagnosen, och en idag som t.ex med min mamma då så vet ingen att hon har sjukdommen, då det inte märks..hoppas du fick lite stöd i detta, och kan lugna dig med att det absolut inte är alla som lider av sjukdommen.
    Tack för dina ord :). Jag har läst en hel del och förstått att sjukdomen kan yttra sig väldigt olika. Vissa kan få väldigt jobbiga handikapp men vissa kan leva helt normala liv :). Skönt att höra att du känner 2 personer som inte mår dåligt av sjukdomen :). Vad jag har läst så kan det ha stor betydelse när man börjar med bromsmedicin hur resten av sjukdomsbilden kan bli. Därför hoppas jag att om han nu har MS att han får en diagnos så fort som möjligt så han kan börja med medicin. Han är bara 25 nu så han har ju bra förutsättningar att bromsa det tidigt isf. Men enligt läkarna så kan det ju dröja flera år innan en diagnos.
  • Dancia
    Pinkflower880 skrev 2011-12-09 19:29:55 följande:
    Dancia: åh, hoppas allt går bra med din man. Tycker dock det där med att behålla barnet eller inte var en högst onödig och okänslig kommentar...
    Tack så mycket :).
    Ja jag blev nästan lite knäckt, tyckte det var en väldigt ogenomtänkt och okänslig fråga.
  • Dancia

jjohansson: Har du någon feber? Tänker på om det kan röra sig om någon sorts infektion? i vilket fall som helst så ska du ringa in när du har ont och färgade flytningar så de kan undersöka dig. T'änker på dig

• Tre Flickor
    AgnesGN - Jag har likadant i perioder om ett par dagar och det just på kvällarna. Det liksom spänner, pirrar och värker lite smått. Jag frågade min BM om detta och hon sa att det är livmodern som är i en tillväxtfas och att man oftast känner av detta i vila. Kanske är det samma du har?

jjohansson - Jag hade ringt gyn och rådfrågat. Hoppas att badet hjälpte och tog bort smärtan!
    Dancia - Vilken otroligt korkad fråga din man fick Skrikandes. Undrar om personen som frågade ens vet om vad MS är för något. Så dumt! 
  • Dancia

Känner att det blev en del spam för mig med men jag är lite opraktisk av mig och svarar inlägg efter inlägg ;).

Min förlossningslista:

Sonen: 16 h från första värk, Krystade i 13 min. 2755 gr 47 cm. V.38+2
    Dottern: 8 h från första värk, Krystade 20 min. 3480 gr 50 cm. V.39+1