Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Om det är nån som vill och kan får ni hemskt gärna snygga till listan på nåt sätt

• PojkarnasMamma85

Nu spammar jag

Har precis fyllt i blanketten till FK angående sjukskrivning pga svår foglossning. Återstår att se om det blir beviljat eller ej.

• PojkarnasMamma85
    Dancia skrev 2012-01-25 21:50:35 följande:
    Josenoah: grattis till flickan i magen :). Verkar vara liite fler flickor nu :).

Lillagrynet: vad spännande :D. Ska du göra 3D? Jag ska göra ett tillväxtUL i 3D den 6 Mars så det är veckan efter dig :). Där får jag också veta säkert om det verkligen är en flicka jag har i magen :). Jag valde att boka ett sådant UL eftersom jag mår så dåligt i graviditeten och RUL gav mig lite ny energi så jag vill gärna uppleva det igen och ett riktigt 3D UL :).

För att göra köns tråden lite enklare, vad tror ni om att lägga till det i BF listan? Efter all info lägger vi till flicka/pojke/vet ej
    Bra förslag! Att jag inte tänkte på det Foten i munnen
  • PojkarnasMamma85

Någon som har något bra tips på hur man blir typ gladare? Känner mig så nere nu eller som att jag håller på att ramla ner totalt. Kravlar typ på dikeskanten och försöker göra så jag tar mig upp därifrån men det är så svårt! Jag är jätteglad för lille Harry och allt annat känns också bra förutom att tålamodet inte är vad det borde med en trotsig 2-åring.

Aja, idag händer det lite saker i alla fall. Svärmor kommer hit efter lunch nån gång och städar åt mig och sen kl 15 ska jag prova på sjukgymnastikens vattengympa för gravida med besvär

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-01-25 22:18:52 följande:
    Denna lista skulle jag vilja stå med i dok med IPhone kan jag inte själv! Så vill någon vara jätte snäll att sätta in kille för mig är jag jätte tacksam :)
    Är det du som har bf 11 juni?
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-01-26 09:47:12 följande:
    Hur gör man när man ska svara på ett inlägg och vill visa det så som ni gör? Att det blir en liten grå ruta liksom?
    Du klickar på " tecknet som finns längst upp till höger i varje inlägg och då ser du det i ditt svar
  • PojkarnasMamma85

Idag har jag varit på typ vatten-sjukgymnastik. Fick ont i vänstra fogen efter halva passet typ (15 min) men sen blev det bättre och gjorde till slut inte ont. Men kände mig som en invalid efteråt! Men nu känns det faktiskt rätt okej i kroppen Det var en bassäng på vårdcentralen och vi var en grupp människor där, och alla hade sitt individuella program så körde man efter sin förmåga i sin takt. Riktigt skönt och behagligt faktiskt!

• PojkarnasMamma85
    Binkelibana skrev 2012-01-27 22:59:38 följande:
    Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår.

Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år...

Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år.

Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar
    Beklagar verkligen!
Svar på tråden Juni-barn