• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Lillagrynet - född v 40+8??? .

Dottern föddes i v37+2 efter igångsättning pga vattenavgång. Från igångsättning till akut snitt 10 h. 4180g 50 cm

Idag har vi haft 4-års barnkalas här. 1h 30min räcker verkligen

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-12-10 15:27:27 följande:

Dottern föddes i v37+2 efter igångsättning pga vattenavgång. Från igångsättning till akut snitt 10 h. 4180g 50 cm

Haha, hon kanske tyckte det kändes som åtta dagar!!
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-10 15:27:27 följande:

6-årskalas här i 3 h. Alla barn var jättesnälla men jag har suttit heldäckad i soffan sedan dess. Nu måste jag masa mig upp och skala lite potatis. 
  • IdaElinLivia040611

Har varit en toppen dag i dag. Varit på IKEA och handlat lite smågrejer, kollat möbler till nya huset ätit (såklart...Flört) sen in till stan å träffat kompisar och ätit lite till. Mått hur bra som helst idag. Har bara en riktig växtvärk just nu. Måste vara en riktig tillväxt period. Det har ju varit lugnt med det ett tag men nu molar det å drar å sticker som satan....Glad..väx väx väx fina unge Hjärta!!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • LillaGrynet

Missförstånd: BF+8;) 41+1 haha blev fel då jag tänkte på att jag blev igångsatt en vecka över tiden o att han sen föddes 17 min över midnatt

• MissFörstånd

Havskungfrun - oj det hade jag aldrig orkat, men 6-åringar har nog mer energi än 4-åringar. Det hördes att de heller inte orkade mer .

Imorgon fyller min lilla tjej 4 år. Shit vad tiden går fort.

• stjärnfrukt

Har också bara ett barn men ändå :)

Dotter -  Föddes 40+1, ca 12h från första värken, krystade knappt 10min, sprack inget.
    Egentligen var det en väldigt smidig förlossning, allt satte igång på självaste bf dagen.
    Men jag känner mig lite osäker på om jag vill föda på borås igen för den bm jag hade nästan hela förlossningen var så otrevlig och okänslig. Som tur var så var det skiftbyte på morgonen 07.00 och min dotter är född 07.22, och den personalen som kom in var helt underbara! Så jag har lite beslutsångest...     

Min förlossningen kunde liak gärna varit ett avsnitt av solsidan. Ska lägga in förlossningsberättelsen på min sida, så kolla där om ni vill läsa mer :) 

• Tess1979

Jag fick en tid för igångsättning på BF+16. Natten innan dagen D så hade jag lite småvärkar och började sippra lite vatten. När jag kom till sjukhuset för igångsättningen så gick vattnet på första undersökningen och jag fick veta att jag redan var öppen 3 cm. Så från det att värkstimulerande droppet sattes på så tog det typ 9-10 timmar, krystade 30 min. Är jättenöjd med förlossningen och hoppas verkligen på att få en lika bra denna gång! (hoppas nästan på att få bli igångsatt igen...)

• Nangijala

Dottern föddes i v 37+3, allt som allt tog det hela 7 timmar! Det hela gick snabbt och smidigt, klarade mig fint med lustgas! Hon vägde 3580, så hade vi gått hela vägen så hade hon nog vägt över 4 kg!!

• Dancia

Så roligt att läsa om allas förlossningar :).

Idag har jag gått 12 fulla veckor! Som man längtat efter denna dagen :). Visserligen försvann min oro ganska mycket redan för 2 veckor sen när jag fick höra hjärtljuden för första gången. Passade på att lyssna idag igen och jisses vad den lever loppan där inne. Fick in ett starkt hjärtljud en bit nedanför naveln först på vänster sida, sen hoppade den över till höger sida och man ´kunde höra kullerbyttorna och sparkarna, och även en rejäl spark rakt mot dopplern så jag nästan fick ont i öronen :). Sonen fick också lyssna och blev verkligen imponerad :).

Nu ska jag verkligen njuta av graviditeten och inte längre tänka "om bebisen stannar i magen så kommer jag bli tre barns mamma i juni", utan nu känner jag att jag kan tänka att det blir ett till barn i Juni :). Ska bli så roligt att börja planera plats m.m. här hemma :).