• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Prata med en hemsk tant på sjukvårdsupplysningen, hon var så otrevlig så de var inte sant. Hon typ sa åt mig ta en alvedon och lägg dig för du är så tidigt i graviditeten att vi kan inget göra. I praktiken vet jag att de stämmer men hennes attityd fick mig bli galen så jag sa några väl valda ord till henne och la på luren och ringde ett annat nr. Väl där prata ja med en härlig kvinna och efter pratat genom allt jag varit med om sista veckorna kom vi fram till att jag skulle äta pencillen jag har kvar från när jag hade urinbäckeninflammation men innan jag tar första tabletten ta ett kissprov och ställa i kylskåpet då dom behöver göra en ordling. Men klart de inte är några garantier de just är urininfektion men symtomen tyder på de. Blir de inte bättre eller om jag börjar blöda skulle jag åka in till gynakuten. Tack för era tacksamma svar @-}--

• LillSnurr82

Har en dotter tog 11h på Förlossningen men det börja 9h innan hemma med förvärkar. Så sammanlagt 20h timmar. Dottern vägde 3530g och var 49,5 lång. Föddes i v39+6

• AgnesGN

Tredje gången - tack för svaret. Känns skönt att höra att jag inte är ensam. Det är just när jag är still och lugn jag känner av det lite extra. Helst framåt em-kvällen när jag landat i soffan. Inget att oroa sig för alltså... =) Trots att jag VET det egentligen så kommer alla tankarna smygande...

• Elvis Mamma

Vad less jag blir på iPhone förlossningen med sonen tog 9 timmar, han vägde 3130 och är född på BF+8

• LillaGrynet

Har en son:) Född v40+8. 4200 gram,54cm o det tog 16 timmar(igångsatt) . Super nöjd med min förlossning så hoppas nästa går lika bra:)

• Nilee

De senaste dagarna har jag börjat få så ont, BM säger det är ligamenten. Känns ungefär som äl-smärta ( som jag känner fruktansvärt tydligt ). Här om dagen på jobbet kändes det som allt skulle rasa ur mig när jag lyfte något, varpå jag ringde bm, men hon sa jag absolut inte ska vara orolig att det är vanligt för v 16 att man känner så.

• Uddabus

1. Pojke 4055g 50cm 26,5 h krysta ca 2 h
    2. Pojke 3925g 52cm 9-10 h krysta ca 15 min

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2011-12-09 13:46:44 följande:
    Här är en som blir ensam... Min sambo har sagt nej nu
    Då får du fokusera på den här bebisen att bli "störd" av hans velande även om det är otroligt tråkigt att han inte vill vara med på tåget... Hoppas att allt ordnar sig för dig! Stora kramar
    Dancia skrev 2011-12-09 14:44:38 följande:
    Blev ett väldigt långt inlägg, kanske inte är alla som orkade läsa men är glad för er som lyssnar :)
    Vad jobbigt för er med alla dessa saker som tillstöter för er. Hoppas att din utredning går bra och att det går bra för din man. Idag finns det ju bra bromsmediciner om det skulle vara så att han har MS. Fruktansvärt tanklöst uttalande av min mans kollega, blir sååå arg :( Tänker på er! Kramar

Sonen föddes v. 36+5. Vattnet gick ca. 22.10 och han är född kl. 15.58 dagen efter med sugklocka, hade då haft riktiga värkar sedan kl. 06.30-tiden. 2900 g och 46 cm. lång.
    Dottern kom på BF. Startade med värkar kl. 01 och hon är född kl. 13.05. 3950 g. och 49 cm. lång.
  • Uddabus

Jo jag vet att jag måste fokusera på den hör bebisen sj... O det är skönt att den ligger i magen än så länge så jag kan ta hand om allt annat under tiden osv...

Vi får se hur framtiden blir idag har det varit lugnt men det vänder snabbt...

Han säger så otroligt elaka saker osv men samtidigt vet jag att han mår väldigt väldigt dåligt...

Vi kunde iaf samarbeta o bära in tre pallar pellets igår...