• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Sonen född 38+2, 3240g och 48cm, 10h från fösta värken 6h på förlossningen, smidig förlossning förutom att jag blev klippt, det hade jag gärna sluppit då det var jobbigt efteråt.

Jag känner mig knappt gravid längre, får ont i ryggen ganska lätt bara men nästan inga andra symptom. Minskad aptit, bara hungrig på dagen. någon mer som har de?

Gjorde också "bikarbonatstestet" på skoj för att se vad de gav för svar och det blev flicka, ska göra testet med rödkål också imorgon tänkte jag. Enbart på skoj och för att jag är nyfiken på om det stämmer sen, (ska inte ta reda på kön på ul). Någon mer som testat nåt kul test? :)

• RocketQueen

Jag träffar min bm en gång i veckan. Ska göra det hela tiden. Jag går också på spec.mvc.

Idag firar jag och min man vår första bröllopsdag

• Pepita

Här är allt bra idag men igår kväll fick jag upp allt jag ätit trodde att illamåendet var över helt men nix. Blev så snopen bara då jag mått bra i flera dagar.

Jag får besöka min barnmorska ca 1 gång i månaden. Vilket jag tycker är väldigt skönt då det är första barnet. Men har hört att det inte är så vanligt att man får komma in så ofta.

lillalyckan: grattis på er första bröllopsdag

• OHs mamma

Idag har vi varit på Babyproffsen och kollat in syskonvagnar och stödbrädor. Fy sjutton vad dyrt säger jag bara! Utan att kolla på prislappen fastnade jag för en Teutonia tvillingvagn, den var det gott om plats i för Oscar och väldigt smidig att köra. Bara "lilla" kruxet att vagnen kostade drygt 8900kr + liggdel för 2000kr! Gah!!! Skrikandes

Så vår lilla tripp övertygade mig (nästan) och plånboken att det får bli en ståbräda som man kan ha som en liten stol på. Kostar ju "bara" ca 1200 kr.

Varför ska det vara så dyrt??!

Är lite nojig för morgondagen också, har varit hemma på vab nu en vecka och självsjukskriven 3 dagar innan det. Magen och sammandragningar är ju helt okej nu, men frågan är hur den klarar av att jobba på heltid nu. Återstår att se.

• Nangijala

Varit och tränat nu för första gången sen jag blev gravid :) Yoga blev det! Såg att de skulle börja med gravidyoga på mitt gym , blev superglad när jag såg det, sen så såg jag att det skulle kosta nästan 800kr att gå på! Betalar ju redan 290 kr i månaden för mitt kort, men det är så klart att de ska ta extra betalt för allt som har med graviditet och småbarn att göra Skrikandes

• Nangijala

Måste bara fråga, lågpastöriserad mjölk, är det okej att dricka?? Vi dricker nämligen gammaldags mjölk här hemma...

• Nangijala
    PIO skrev 2011-12-11 15:18:41 följande:
    Jag skulle inte tillbaka till min bm förrens i v 24(!) va på inskrivning i v 10. Hon skulle höra av sej med den nya tiden. Tycker det va väääldigt långt mellan besökena hos bm. Vecka 10 o sen inte förrens vecka 24. Men nu ska ju ja gå på spec.mvc oxå så vet inte om de e det som spelar in.
    Tror det är några nya direktiv de har fått hos BM, för jag har inte fått tid hos min BM förrän 19 mars som nästa gång!!
  • zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-11 17:48:43 följande:
    Hur var det med birkarbonat testet?
    1-2 tsk bikarbonat och ungefär lika mycket morgonurin, i plastglas, behöver inte röra om. pyser det eller bubblar minsta lilla väntar man en pojke, händer det absolut ingenting väntar man flicka. kul tycker jag :)
  • queen

PIO: Jag var på inskrivning i V.11, ska på rull i V.20 (sent som sjutton, men hoppas på att de kan se könet ordentligt då;)), sen tillbaks till BM i V.24. Tycker också det är väldigt lång tid emellan.

Jag väntar mitt tredje barn (min mans första), trodde att det kanske var därför jag fick gå mer sällan. Med mina andra var jag på besök någongång mellan V.16-20 men det kanske är nytt....

Tråkigt att behöva vänta så länge men man har ju ett RUL att se fram emot:):)