• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tess1979
    Tess1979 skrev 2011-12-11 10:50:29 följande:
    Jag fick en tid för igångsättning på BF+16. Natten innan dagen D så hade jag lite småvärkar och började sippra lite vatten. När jag kom till sjukhuset för igångsättningen så gick vattnet på första undersökningen och jag fick veta att jag redan var öppen 3 cm. Så från det att värkstimulerande droppet sattes på så tog det typ 9-10 timmar, krystade 30 min. Är jättenöjd med förlossningen och hoppas verkligen på att få en lika bra denna gång! (hoppas nästan på att få bli igångsatt igen...)
    Glömde skriva att hon vägde 4085 och var 52 lång
  • PIO

Min förlossning med sonen blev ju lite dramatisk. Har inte riktigt koll på när värkarna började men kan försöka sammanfatta den :)
    26 okt 2006:
    Åkte in till akuten då ja börjat blöda. Detta va i v 23+5. Va öppen 2 cm när ja kom in. Blev inlagd på förlossningen för att stoppa förlossningen som va på gång. Efter nästan 4 dagar på sjukhus (24+1)så satte förlossningen igång på riktigt. Värkarbetet satte igång o de gick inte att stoppa längre. Vet inte riktigt hur länge j hade värkar innan. Det slutade med akut snitt där ja blev sövd. Ut kom en liten liten pojke som vägde 600 gram och va 33 cm lång. Som idag är 5 år :)

Vecka 15 välkommen :) (14+1) Känns bra. Läkarbesök på tisdag för kontroll efter blödnigen. Är lite nervös inför den. Vill bara få se att allt är bra med den lilla. Nått som är skönt är att illamåendet är helt väck!!! De trodde man inte för några veckor sen när de kändes som att hela världen skulle gå under för att man mådde så dåligt. Magen börjar synas lite. Igår va ja jäääätte svullen då syndes den verkligen, men ja har märkt att de beror lite på vad ja äter o dricker. Dricker ja mycket mjölk så sväller magen upp som en ballong.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-10 21:33:54 följande:
    Havskungfrun - oj det hade jag aldrig orkat, men 6-åringar har nog mer energi än 4-åringar. Det hördes att de heller inte orkade mer .

Imorgon fyller min lilla tjej 4 år. Shit vad tiden går fort.
    Tiden bara rusar iväg! Ska verkligen försöka njuta av den här sista bebisen extra mycket. Med ettan är allt nytt och med tvåan var det fullt upp med två småttingar.
  • Uddabus

Ja lite så jag tänker oxå... Att få njuta av sin sista graviditet osv... Men ack så svårt när man har en deppig sambo som är sååå ombytlig hela tiden

• Aikotakara

Jag har en fråga.. Jag var på inskrivning hos min BM i vecka 8. Sen hade jag tid för UL på sjukhuset i vecka 12, men jag har inte fått någon ny tid hos henne då jag tänker efter. Bokar man inte in det direkt eller ringer hon mig eller vad händer egentligen? Känns lite bortglömt.. Är min första graviditet så jag har ingen aning om hur det fungerar. När brukar första gången vara hos BM efter inskrivningen? Går in i vecka 13 på måndag.

Min mage har börjat synas lite nu och mitt illamående är nästan helt borta *peppar peppar*. :)

Hoppas ni har det bra!

• IdaElinLivia040611
    Aikotakara skrev 2011-12-11 14:59:42 följande:
    Jag har en fråga.. Jag var på inskrivning hos min BM i vecka 8. Sen hade jag tid för UL på sjukhuset i vecka 12, men jag har inte fått någon ny tid hos henne då jag tänker efter. Bokar man inte in det direkt eller ringer hon mig eller vad händer egentligen? Känns lite bortglömt.. Är min första graviditet så jag har ingen aning om hur det fungerar. När brukar första gången vara hos BM efter inskrivningen? Går in i vecka 13 på måndag.

Min mage har börjat synas lite nu och mitt illamående är nästan helt borta *peppar peppar*. :)

Hoppas ni har det bra!
    Jag fick en tid på inskrivningen och den var inte förrens efter RUL i v 19-20 nån gång. Ring henne och kolla så slipper du fundera på det:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2011-12-11 13:12:14 följande:
    Ja lite så jag tänker oxå... Att få njuta av sin sista graviditet osv... Men ack så svårt när man har en deppig sambo som är sååå ombytlig hela tiden
    Ja det kan verkligen inte vara lätt. Jobbigt att han mår så dåligt, då e det ju ännu jobbigare för dig att prata med honom om bebisen. Han verkar ju lixom ha fullt upp med umgängesrätten till sina stora. Hur gamla e dom barnen??? Är det exet som e jobbigt??? Har själv varit i sånna situationer. Inte roligt och skitjobbigt för barnen.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • PIO

Jag skulle inte tillbaka till min bm förrens i v 24(!) va på inskrivning i v 10. Hon skulle höra av sej med den nya tiden. Tycker det va väääldigt långt mellan besökena hos bm. Vecka 10 o sen inte förrens vecka 24. Men nu ska ju ja gå på spec.mvc oxå så vet inte om de e det som spelar in.

• Uddabus

Barnen är 12 o 10år... Dem är så matade av sin mamma att pappa inte älskar dem osv osv...  Pratade med ena tösen i torsdag o hon sa själv att honn trodde ju på mamma men oxå när vi berättar att pappa visst älskar dem osv så tror hon ju även på oss... Väldigt förvirrad liten själ... O då fick jag ett långt sms om att jag minsann inte fick "dyka" på hennes barn på det viset... Hon har fått en diagnos genom psyk och det är snack om att det är borderline... Vilket borde innebära att pappan blir mer insatt o att barnen måste komma ifrån mamman emellanåt...

Sa även till flickan att hon har rätt till bägge sina föräldrar o att hon får älska dem precis lika mycket osv osv...

Vi bor i samma by o barnen får inte cykla hit osv... Dem har en lilla syster här hemma som dem inte får träffa om dem inte gör det hemma hos deras mamma... Tur dem träffas i skolan iaf...

Klart att det är jobbigt för honom men även för mig... Jag älskar ju oxå flickorna o mår dåligt över hur mamman håller på o har gjort ända sen vi blev tsm

Igår skickade han att han älskade ena tösen och fick svaret tillbaka vem är du... Klart att han damp ner...

O så kommer jag o är gravid så får han ännu mer panik över hela sin livsituation... Han vill verkligen inte ha detta barnet....

• zenoble
    Aikotakara skrev 2011-12-11 14:59:42 följande:

Hoppas ni har det bra!
    Jag ska inte till BM för ens efter rul som jag har i v.19+2 ska ringa efter det och boka en tid eftersom man kan bli flyttad osv på rul. Men känns så himla länge emellan besöken! Var på inskrivning i v.10 bara.